Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Nejsilnější kůň ve stáji

Aktualizováno: 2. 12. 2016

Nejsilnější kůň ve stáji – to je slogan k nové řadě Terrus CVT od firmy Steyr. Pomyslnou stáj doplnil nový člen a stal se rovnou tím nejsilnějším, co rakouský výrobce nabízí.

Steyr

Zemědělci a poskytovatelé služeb, nyní poptávají takový traktor, který disponuje příznivými rozměry, ale zároveň dokáže nabídnout vysoký výkon a všestrannost. Aby bylo vyhověno těmto požadavkům, rakouský výrobce Steyr rozšířil sortiment traktorů o novou modelovou řadu Terrus CVT. Nová modelová řada byla oficiálně představena na veletrhu Agritechnica 2015 v Hannoveru. Českým zemědělcům se představí za pár dnů i na tuzemském veletrhu Techagro 2016 v Brně.K dispozici jsou dva modely, a to 6270 Terrus CVT 6300 Terrus CVT.  S rozvorem 2995 mm je řada Terrus CVT vrcholem nabídky rakouského výrobce traktorů. Poslední trojčíslí označení každého z dvou modelů značí hodnotu jmenovitého výkonu v jednotce hp při 2.100 min-1. Maximální výkon u modelu 6270 Terrus CVT činí 288 koní (maximální točivý moment 1194 Nm při 1.400 min-1) a u modelu 6300 Terrus CVT činí 313 koní při 1.800 min-1 (maximální točivý moment 1282 Nm při 1.400 min-1).Výkon dodává šestiválcový motor FPT (6,7l) s četnými vylepšeními. Motor má nové turbodmychadlo eVGT, zesílené hlavy válců, nový blok a olejovou vanu, která snižuje zatížení bloku motoru. Traktory Terrus CVT jsou vybaveny pouze jedním elektronicky řízeným turbodmychadlem, což zajišťuje lepší odezvu na plyn. Na přání lze traktory Terrus CVT vybavit výfukovou klapkou s motorovou brzdou.

Základ pro převodovku traktoru Steyr Terrus CVT je stejný jako u modelů 61856240 CVT.

Logika ovládání u Steyr Terrus CVT je stejná jako u poslední generace Steyr CVT (Stage IV.). Terrus CVT ale dostal novou funkci pro maximální akceleraci - KICK-DOWN. Jak tato funkce funguje? Funkce se spustí v případě, kdy obsluha sešlápne pedál přes 95%, převodovka pak reaguje snížením převodového poměru pro maximální akceleraci.

Palivová a Adblue nádrž má velkou kapacitu. Vyhřívaná nádrž na Adblue pojme 96 litrů a palivová nádrž 630 litrů. K dispozici je i přídavná nádrž na palivo. Úprava výfukových plynů se provádí za pomoci katalyzátoru DOC - pro redukci uhlovodíků a SCR katalyzátoru. Napájecí modul je na 12V a je integrován do řídicí jednotky. Veškerá kontrola je zajištěna za pomocí sofistikovaných senzorů. Traktory Terrus CVT jsou ve standardu osazeny chladicím viskózním ventilátorem, na přání je možné traktory vybavit reverzním ventilátorem.

Co vše je ve výbavě? Například výkonný alternátor 200A je ve standardu. Na přání je možné dále vybavit traktor ochrannou palivové nádrže, systémem pro monitorování tlaku v pneumatikách – TPMS, vyhříváním bloku a převodového oleje - což je vhodné v lokalitách, kde panují nízké teploty. Co se týče hydraulického systému, standardně jsou modely Terrus CVT vybaveny hydrogenerátorem o výkonu 165 l/min, na přání hydrogenerátorem o výkonu 220 l/min. Steyr, jako jediný výrobce nabízí ABS - anti-blokovací systém ve třech modelových řadách. Terrus CVT není výjimkou a rovněž jej lze tímto systémem na přání vybavit.

Traktor je vybaven zadní čtyřrychlostní vývodovou hřídelí – (rychlosti 540 nebo ECO, 1000 nebo ECO). Zajímavý je však přední dvourychlostní vývodová hřídel, která poskytuje rychlosti 1000 nebo 1000 ECO. Tak, jako zadní PTO je i přední PTO ovládáno elektronicky pomocí ovladače. Tím pádem může být traktor agregován s vpředu neseným nářadím, jako jsou zásobníky na hnojivo/osivo, půdní pěchy nebo sekačky. K tomu je předurčena svojí konstrukcí i přední náprava. Steyr standardně dodává přední odpruženou nápravu kat. 4,75 se sedlovým závěsem.

Rozsáhlé možnosti využití traktoru zajistí přední tříbodový závěs Heavy Duty o zvedací kapacitě 5821 kg. Závěs lze doplnit mimo jiné zásuvkou ISOBUS. Management ovládání předního závěsu je známý z modelů Profi CVT a CVT. Zadní tříbodový závěs disponuje zvedací kapacitou až 11058 kg - stará se o to dvojice externích pístů o průměru 120 mm. Možností je i výběr ramen z kat. 3 nebo kat. 4N.

Samozřejmě se při konstrukci nezapomnělo na komfort v kabině. K dispozici je DeLuxe komfort balíček a DeLuxe kožený komfort balíček. Nově navržená kapota motoru obsahuje nejmodernější silniční světla a 4 pracovní halogenová nebo LED světla. Vysoce výkonný balíček osvětlení 360 stupňů zahrnuje 20 LED pracovních světel.

Pro precizní zemědělství je kabina vybavena vrcholnými technologiemi včetně přesného navigačního systému a novým souvraťovým managementem. 

Autor: Milan Jedlička
Foto: Milan Jedlička

Tématické tagy