V uplynulých dnech japonská společnost Kubota oficiálně představila novou modelovou řadu traktorů M8 určených pro americký trh. Nejvýkonnějšími traktory Kubota v Evropě jsou modely řady M7 s výkony motorů hluboce pod 200 koní, s výběrem mezi dvojicí převodovek a s multifunkční loketní opěrkou s možností technologií pro tzv. precizní zemědělství (navádění apod.). Tyto traktory si Kubota vyvíjí a vyrábí ve Francii. Nyní představené větší traktory řady M8 jsou však docela něco jiného.
Jak jsme již v březnu letošního roku avizovali, traktory řady M8 nebude vyrábět Kubota, nýbrž americký výrobce traktorů Versatile. Versatile totiž začátkem letošního roku představil novou modelovou řadu traktorů s názvem Nemesis střední kategorie. A právě tyto traktory ponesou též logo Kubota.
Kubota se tímto krokem chce dostat na severoamerický trh. Dohoda mezi oběma výrobci umožňuje společnosti Kubota využít výhod strojírenství, vývoje a výroby traktorů společnosti Versatile, slavné značky z Winnipegu, která se specializuje na výroby i velkých polních pásových tahačů. Nová řada traktorů bude k dispozici na vybraných prodejních místech Kuboty v Severní Americe na jaře roku 2020. Otázkou zůstává dostupnost tohoto traktoru na evropském trhu. Kategorie traktorů o výkonu 200 koní má v Evropě významný tržní podíl. Situace je ovšem taková, že Kubota chce opravdu nejspíše dobýt s těmito traktory jen Ameriku, potvrzují to též některé evropské zdroje, jenž hlásí, že tento krok potvrdilo i severoamerické zastoupení Kuboty. Pokud by Kubota chtěla traktory M8 prodávat v Evropě, musela by je přes oceán dovážet, nebo přesunout výrobu do Francie. Traktory M8 se budou vyrábět ve Winnipegu ve výrobních prostorách Versatile. Jasno však budeme mít nejpozději na podzim, kdy se koná mezinárodní zemědělský veletrh Agritechnica 2019 v Hannoveru – tam Kubota bude prezentovat své novinky.
Nová modelová řada M8 bude zahrnovat zatím pouze dva modely - M8-191 a M8-211. V budoucnu se očekávají modely s výkonem až 250 koní.Oba budou mít šestiválcový motor Cummins B6.7 o výkonu 190 koní a 210 koní. I zde bude na výběr mezi poloautomatickou převodovkou ZF se šesti stupni a pěti rozsahy (30 vpřed, 15 vzad) nebo plynulou převodovkou KVT. Pro severoamerický trh jsou k dispozici čtyři otáčky vývodového hřídele. Co se hydrauliky týče, k dispozici bude čerpadlo s průtokem 120 l/min nebo 160 l/min. Kapacita zadního závěsu standardně činí 5 560 kg a po navýšení až 7 050 kg.
V interiéru nejspíše nalezneme modernizovanou multifunkční loketní opěrku používanou v nynější modelové řadě M7. Jedná se tedy o 7palcový K-Monitor, který je odvozen od monitoru Tellus od společnosti Kverneland. Volitelně bude k mání větší 12palcový monitor. Pro obsluhu bude k dispozici poloaktivní kožené sedadlo spolu s odpružením a 12 LED střešních světel.