Klíč k designu nových modelů je zavedení nového modulárního motoru FarMotion (Stage IIIB), který byl vyvinut a postaven společností Same Deutz-Fahr (SDF). K dispozici je v tří nebo čtyřválcové verzi - 2,9-litrový tříválec/3,9-litrový čtyřválec. Nová konstrukce hlavy válců zlepšuje spalování dieselu – výsledkem je lepší využití výkonu stroje.Použití turbodmychadla s mezichlazením spolu s vysokým tlakem (2000 bar) a elektronickým vstřikováním common-rail, umožňuje tříválcovému motoru FarMotion produkovat impozantní výkon až 97 hp a u čtyřválce 109 hp. Emise z výfuku jsou řešeny pomocí oxidačního katalyzátoru a vnější recirkulace výfukových plynů.Nový Explorer je k dispozici ve třech provedeních: Heavy Duty (HD), kompaktnější Medium Duty (MD) a Lighter Duty (LD).Tři modely HD mají výkon 88 hp, 102 hp a 109 hp, vybaveny jsou čtyřválcem FarMotion.MD tvoří pět modelů, u nichž je kombinace tříválců a čtyřválců.Řada LD obsahuje traktory od 75 hp do 97 hp, všechny jsou tříválcové.
Řada Dorado je k dispozici jak s tří, tak čtyřválcovými motory
Nový Dorado a Dorado Classic rovněž používá motor FarMotion a nabídne výkon 75 hp (tříválec), 88hp (výběr z tříválce a čtyřválce) a 102 hp (čtyřválec).Pro obsluhu je k dispozici nová kabina s větším prostorem a lepší viditelností. Nabídne i lepší uspořádání ovládacích prvků.Výroba nových traktorů, která započala v červenci 2014, se koná v závodě SDF v Traviglio v Itálii.