Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Představujeme nový traktor JCB Fastrac 8000

Aktualizováno: 3. 12. 2016

Nový traktor JCB Fastrac 8000 si v souladu s řadou 4000 uchovává základní prvky všech traktorů typu Fastrac: Celorámovou konstrukci podvozku, plnohodnotné odpružení, kotoučové brzdy na přední a zadní nápravě, centrálně umístěnou kabinu se dvěma plnohodnotnými sedadly a na závěr, možnost agregace na 3. nástavbu za kabinu.

JCB Fastrac 8000

Série 8000 k těmto přednostem přidává další: Úplně novou kabinu, motor, převodovku a nové vysokorychlostní hydraulické řízení.

Motor a ošetření zplodin

Oba modely jsou vybaveny 8,4-litrovým, 6-vácovým AGCO/SISU Power turbomotorem. Emisní normy T4F/EU IV jsou splněny s použitím dieselového oxidačního katalyzátoru (DOC) a selektivní katalytické redukce (SRC), tedy AdBlue. Dvojité turbo a trojitý mezichladič zvyšují úsporu paliva stejně jako plnění emisních norem.

AdBlue systém je vybaven termovlákny a filtrem, což zajišťuje eliminaci výskytu jakýchkoliv zmrzlých částic v chladných podmínkách. DOC katalyzátor a SCR systém jsou integrovány ve společné jednotce uvnitř bočního koše na pravé straně stroje.

Převodovka

AGCO ML 260 CVT převodovka je uchycena uvnitř AGCO/JCB navrženého pouzdra, což je u série 8000 novinka. Pouzdro zahrnuje 4WD spojku a záložní čerpadlo hydraulického řízení. Dalším novým prvkem série 8000 je možnost změny rozsahu při pojezdové rychlosti pod 7 km/h, pod nízkým zatížením, či při stání na místě se zařazeným neutrálem.

Brzdy

Dvoučelisťové vnější kotoučové brzdy na všech kolech vč. ABS zvyšují bezpečnost a efektivitu Fastracu i při snížených servisních intervalech.

Nápravy

Nový, zesílený design přední nápravy nabízí nosnost 6 200 kg. Pro práci v širokořádkových plodinách jsou nápravy vybaveny i možností nastavení šířky stopy 3 metry.

Řízení – DualSteer

Čtvrtá generace série 8000 je již ve standardu vybavena revolučním novým systémem řízení, který nabízí nejen minimální námahu pro obsluhu, ale také splňuje bezpečnostní standardy požadované pro jízdu při vysokých rychlostech po silnici. Toto je odpověď na kritiku směřovanou k předchozím generacím Fastraca s mechanickým řízením, kde především při nízkých rychlostech byla namáhavost při řízení pro obsluhu považována za příliš vysokou v porovnání s tradičními hydrostatickými systémy. Nový systém jsou vlastně dva oddělené hydrostatické systémy v jednom, s přidaným kontrolním ventilem, který průběžně monitoruje tlaky a průtoky v obou systémech. Tento systém zajišťuje neustálé dodržování výjimečných bezpečnostních standardů. Při běžné obsluze olej proudí z obou řídících okruhů na obou stranách rozděleného hydraulického řídícího válce na přední nápravě. Pokud systém detekuje závadu, např. prasknutí hadice, systém okamžitě varuje obsluhu, přepojí průtok z poškozeného okruhu do alternativní části systému a zajistí obsluze plnohodnotné a bezpečné ovládání stroje. Systém je kompatibilní jak s GPS Ready a Rapid Steer, tak i bez.

Podvozek

Jednodílný podvozek procházející celým traktorem zajišťuje excelentní pevnost a odstraňuje stresy od motoru a převodovky. Přepracovaná série 8000 disponuje sníženou přední hranou pro snadný přístup k chladiči při údržbě a čištění. Série 8000 je samozřejmě vybavena pro agregaci do více pozic (přední ramena, 3. nástavba za kabinou, zadní ramena a závěs).

Kabina

Úplně nová kabina CommandPlus vytváří komfortní prostředí pro obsluhu s excelentním výhledem, dostatkem prostoru a pohodlí pro obsluhu. Kabina má objem 3,5 m3 a 6,6 m2 prosklených ploch poskytující pocit prostornosti. Všechny hlavní ovládací prvky jsou ergonomicky shromážděny po pravé ruce řidiče (B sloupek) a zahrnují i barevný dotykový displej již ve standardu.

Plně stavitelný sloupek řízení

Sloupek řízení má dvě páky pro nastavení. Jeden posouvá sloupek mezi parkovací a pracovní pozicí (žlutá páka), pro zajištění rychlého přístupu a rychlého návratu sloupku do pozice, ve které byl používán naposledy. Jakmile je sloupek v pracovní pozici, může být dále „doladěn“ (nahoru/dolů, od sebe/k sobě) s pomocí šedé páky na spodní části sloupku. Důležité je, že sloupek je uzamčen v pracovní pozici, dokud není použita šedá páka pro jeho nastavení.

Sedadlo

Ve standardu je každý model vybaven následujícím sedadlem: 8290  Standardní sedadlo, pneumaticky odpružené s rotací 70° (20° vlevo/50° vpravo), stavitelná zádová opěrka, tlumení vpředu i vzadu, stavitelná hloubka/úhel základny a manuální nastavení v oblasti beder, samonavíjecí bezpečnostní pás a kapsa na dokumenty 8330 – Luxusní sedadlo, stejné jako 8290, plus vyhřívání základny a zádové opěrky. Každé sedadlo může být dále vylepšeno nejvyšší specifikací jako sedadlo řidiče a spolujezdce v kožené úpravě.

Zrcátka

Standardní zrcátka (Třída 5 – na obrázku) kombinují velkoplošné zrcátko s širokoúhlým zrcátkem. High spec zrcátka (Třída 5) jsou vyhřívaná a elektricky stavitelná. Širokoúhlé zrcátko je manuálně stavitelné a nevyhřívané.

Možnosti přídavných monitorů

Ovládací dotykový displej je upevněn v kolejnici umístěné před B sloupkem, což umožňuje nastavení úhlu i výšky umístění displeje. Obsluha si tak může vyladit pozici displeje dle potřeby. Tato kolejnice může být použita i k uchycení dalších

displejů. Kromě toho, pod čtvrt oknem po pravé ruce jsou dvě díry se závitem pro M8 k pro upevnění přídavných monitorů či ovladačů.

Úložné prostory pod sedadlem

Pod sedadlem spolujezdce je úložný prostor, který může být využíván různými způsoby, ve standardu je každý model vybaven následovně:

8290 – výsuvná úložná zásuvka

8330 – výsuvná úložná zásuvka s elektronickým chlazením (nezávislé na

klimatizaci). Součástí chlazené zásuvky je i speciálně do plochého tvaru lisovaná zádová opěrka sedadla spolujezdce, která může po sklopení být použita jako odkládací plocha na tablety/laptopy nebo na psaní.

Držák na nápoje

Držák na nápoje je uchycen do rámu pravých dveří ve snadném dosahu obsluhy a je designován pro široké spektrum hrníčků, plechovek a lahví.

Klimatizace

Klimatizace série 8000 je v kompletně novém designu, který byl vyvinut a otestován, aby nabídl významně lepší topení, chlazení a odmrazování ve srovnání s předchozími modely. Pro zajištění maximálního proudění vzduchu směrem k obsluze jsou hlavní výdechy umístěny okolo sloupku řízení, nebo může být vzduch rozptýlen do mnoha částí kabiny. Odstraňuje tak potřebu aspirátoru dříve nabízeného do oblastí s vyššími teplotami. Nový ovládací panel nabízí následující možnosti:

  • Nastavení teploty
  • Rychlost ventilátoru s automatickou funkcí
  • A/C zapnuta/vypnuta
  • Odmlžování zapnuto/vypnuto
  • Recirkulace vzduchu v kabině zapnuta/vypnuta
  • Směr proudění vzduchu
OknaVe standardu obě zadní ¼ okna lze otevřít pro přístup čerstvého vzduchu do kabiny.Střešní oknoVolitelné fixní střešní okno (vč. sluneční clony) přináší více světla a pocitu prostoru v kabině.OsvětleníVe standardu přicházejí všechny 8000 s 4 halogenovými pracovními světlomety v kapotě, každý model lze pak za příplatek dovybavit následovně:8290 – pracovní světlomety 4 x vpředu a 4 x vzadu na kabině (halogen)8330 – jako 8290 plus 2 x vpředu na A sloupku kabiny a 2 x vzadu na blatníku upevněné pracovní světlomety (halogen). Další možnosti, tedy až 6 x vpředu a 6 x vzadu LED pracovní světlomety, zvyšují světelnost, bezpečnost a pohodlí při práci.Přední a zadní tříbodový závěsVolitelný přední TBZ má maximální nosnost až 3 500 kg a zahrnuje plně integrovanou kontrolu rychlosti, výšky a hloubky. Je volitelný mezi jedno a dvojčinným. Zadní TBZ má nosnost až 10 000 kg.Vývodový hřídelZadní PTO je 2 rychlostní (540E a 1 000 ot./min.). Rychlost PTO je zvolena opět na pravém B sloupku. Volitelná, centrálně umístěná čelní PTO má 1 000 ot./min. a má 6-drážkovou 1“3/8 koncovku.HydraulikaStandardní čerpadlo s proměnlivým průtokem a výkonem 137 l/min nabízí výkon až 100 l/min na vnější okruh. Hydraulika High-flow nabízí výkon až 178 l/min s průtokem až 140 l/min na vnější okruh.Volitelné Load-sensing přípojky (power-beyond) a Priority-flow (prioritní průtok, zelený okruh) jsou k dispozici pro maximální hydraulický výkon.Ovládání HO na zadním blatníkuOvládání zadních HO na blatníku je volitelná možnost pro práci se zadními závěsy a nářadím.Kapacity provozních kapalinPalivová nádrž – 600 litrůNádrž na močovinu (AdBlue) – 70 litrůPřídavná hydraulická nádrž – kapacita 150 litrů, použitelných 92 litrů.Z důvodu prevence před kontaminací, je víko hydraulické nádrže speciálně tvarované.OdpruženíJedinečný koncept traktoru, který nabízí plnohodnotné odpružení přední i zadní nápravy, nabízející jedinečnou trakci, komfort a kontrolu. Série 8000 je vybavena pružinami a tlumiči na přední nápravě a hydro pneumatickým odpružením s automatickým vyrovnáváním na zadní nápravě.Unikátní systém odpružení Fastrac nabízí excelentní komfort a minimalizuje pohyby kabiny a zlepšuje přesnost GPS v porovnání s traktory s odpruženou kabinou.Rapid SteerRapid Steer snižuje počet otáček volantu doraz-doraz ze 4 na 2. Při zvolení je aktivní při rychlostech pod 10 km/h pro rychlejší a méně namáhavé otáčení na souvrati, při rychlosti nad 10 km/h se počet otáček zvyšuje na standardní 4 pro lepší stabilitu ve vyšších rychlostech.Balíček Field ProBalíček „Field Pro“ nabízí zákazníkům několik klíčových prvků za velmi výhodnou cenu:
  • GPS Ready
  • - Rapid Steer
  • - Souvraťový asistent
  • - Radarová kontrola prokluzu
  • - Power-beyond přípojky hydrauliky
  • - Dvojité stabilizátory zadního závěsu
  • - Ovládání HO na blatníku
  • - LED pracovní světlomety 6 x vpředu a 6 x vzadu
  • - Luxusní sedadlo obsluhy a spolujezdce potažené kůží
  • - Nabíječka na mobil nebo tablet
  • - Příprava pro uchycení doplňkových displejů
Nabízí excelentní hodnotu za peníze, standardizující klíčové prvky - stejně jako to dělají ostatní výrobci (např. Ultimate Line nebo Profi Plus), pomáhá zajistit dodatečnou úsporu, kdy zákazníci zbytečně kombinují více drahých prvků individuálně. Pro zajištění ucelené úrovně výbavy prezentované zákazníkům budou všechny předváděcí stroje vybaveny balíčkem Field Pro.

Autor: Pekass
Foto: JCB

Tématické tagy