Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Přes zimní období dal za desítky tisíc kompletně do pořádku Zetor 5211

Zveřejněno: 13. 3. 2020

Zetor 5211 se v rámci páté modernizace první unifikované řady traktorů začal vyrábět přibližně od roku 1984. Dodnes je k vidění v provozu v zemědělských podnicích a také u soukromých zemědělců. Jedním z uživatelů je i Jan Kinc, který svůj traktor během zimy kompletně opravil.

Průběh opravy traktoru Zetor 5211

Jan Kinc pochází z Ústeckého kraje, přesněji z Hrušovan u Litoměřic. Hospodařil na pěti hektarech zemědělské půdy, od letošního roku hospodaří už na zhruba patnácti hektarech. Zabývá se převážně pěstováním bílého a červeného zelí, květáku, hrachu a dýní.

Během zimního období v roce 2019 provedl kompletní renovaci dobře známého traktoru Zetor 5211 s rokem výroby 1986. Celá renovace traktoru trvala ve dvou lidech zhruba jeden měsíc. „Opravu traktoru jsem prováděl s pomocí bratra mé ženy,“ uvedl pan Kinc.

Na traktoru bylo nutné provést výměnu a opravu některých dílů. V první fázi proběhlo odstrojení kompletní kapotáže a následovala výměna chladiče, topení, hadice termostatu, předního a zadního osvětlení. Nově přibyly pracovní světla. Celá karosérie prošla renovací, tzn. broušením, vyklepáváním a lakováním. Nejtěžší na renovaci byl podle pana Kince nástřik celého traktoru, který si prováděl svépomocí. „Na tento typ traktoru je dostupnost dílů bezproblémová, veškeré díly jsem odebíral u firmy Zemědělský servis Třeboutice. V takovém rozsahu mě renovace vyšla mezi 40 000 – 50 000 Kč bez započítání naší práce,“ uvedl pan Kinc s tím, že je základem pro takový rozsah oprav mít nemalé znalosti o traktorech a zemědělské techniky všeobecně.

Zetor 5211 patří do první unifikované řady traktorů Zetor. Na první unifikované řadě se začalo pracovat v roce 1957. V pořadí pátá modernizace proběhla v roce 1984 a dala typy 5211, 5245, 6211, 6245, 7211 a 7245. Modernizace zahrnovala řadu vylepšení jak na podvozku, tak i v prostoru řidiče. Velká kniha traktorů Zetor také zmiňuje další novinky - hydraulické ovládání spojky, možnost větrání kabiny otevíratelnými okny ve dveřích, automatická hubice etážového závěsu. Traktory s tříválcovým motorem mohly mít nově přední hnací nápravu.

Na celý průběh opravy se můžete podívat v přiložené fotogalerii.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Jan Kinc

Tématické tagy