Panoramatická kabina, převzatá z modelu Ropa Tiger 6S funguje jako centrum pro umělou inteligenci a částečně autonomní sklizeň cukrové řepy. Ovládání terminálu pomocí interaktivních tlačítek je ještě intuitivnější a odpovídá logice tabletů a chytrých telefonů. Lepší kontrast zvyšuje čitelnost a použitelnost. Ve srovnání s předchozím modelem má Panther 2S dva 12,1palcové terminály s vyšší hustotou pixelů a tedy ještě ostřejším rozlišením. Kromě funkcí stroje lze na levém terminálu zobrazovat pohledy z kamer stroje, stavy vykládky bunkru a dopravníku.
Panther 2S je standardně vybaven digitálními fotoaparáty s vysokým rozlišením. Digitální fotoaparáty produkují výrazně lepší kvalitu obrazu – pro odpovídající větší množství dat byla do zařízení integrována další síť Ethernet, která zvládne přenést tyto zvýšené objemy dat. Během couvání nebo během vyprazdňování bunkru se odpovídající obraz kamery automaticky zobrazí v levém terminálu. Nový ergonomický joystick na levé loketní opěrce usnadňuje ovládání vykládky a vyprazdňování bunkru. Na pravém multifunkčním joysticku lze volně nastavit pět funkčních tlačítek.
Interiér byl oproti Ropa Tiger 6S ještě vylepšen. Tenčí a lépe nastavitelný sloupek řízení umožňuje lepší výhled do vyorávacího agregátu.
Telematický modul, který je standardně integrován ve stroji, tvoří základ pro prediktivní službu 4.0, zejména pro prediktivní analýzu, jakož i pro rychlou pomoc a diagnostiku v případě servisu na všech kontinentech. V případě servisu se může servisní technik volitelně přepnout přímo na terminál daného stroje a pomoci obsluze stroje při řešení problémů. Portál R-Connect nabízí řidičům a správcům provozu nástroj pro online vyhodnocení objednávek a optimalizaci strojů a vozového parku.
Za první čisticí hvězdicí o průměru 1.740 mm následují další dvě hvězdice o průměru 1.550 mm, přes které řepa prochází, než je šetrně přemístěna na elevátor o šířce 1.000 mm. Nový extra dlouhý vyprazdňovací dopravník byl hlediska délky a technického řešení převzat z modelu Tiger 6. Dopravník se nachází mezi oběma nápravami, přímo za zalamovacím kloubem. Při překládce na vedle jedoucí vozidla k odvozu řepy má řidič volný výhled na vyprazdňovací dopravník. Vyprazdňovací dopravník má šířku 1.600 mm a je 3násobně sklopitelný. Jemné polyuretanové unášecí prsty zajišťují vysoký dopravní výkon během krátkého času, za méně než 50 sekund, při plném zásobníku o objemu cca 30 m³.
Celý stroj je možné naklonit ke svahu až o 7 %. Stejně jako Tiger 6S má také Panther 2S 3osý gyroskop s měřením zrychlení pro kompenzaci odstředivé síly a pro ještě jemnější ovládání na svahu.
Pro přenos vysokého hnacího výkonu u Pantheru 2S nabízí Ropa přímý přenos prostřednictvím přímočarých kardanových hřídelí z rozdělovače na zadní nápravu a na přední nápravu. Při snížených otáčkách motoru je pohon plynule nastavitelný od 0 do 40 km / h. Při jízdě po silnici umožňuje nový „inteligentní hlavní spínač řízení“ automatickou synchronizaci kloubového řízení a řízení přední nápravy.
Stejně jako Tiger 6S, Ropa vybavuje Panther 2S šestiválcovými řadovými motory Volvo. Ropa nabízí následující motory, v závislosti na požadavcích a národních předpisech: Volvo Penta TWD1683VE s výkonem 796 HP/585 kW nebo Volvo Penta TAD1643VE-B s výkonem 768 HP/565 kW.
Na veletrhu Agritechnica v Hannoveru představil Ropa dvě novinky, které automaticky upravují hloubku vyorávání pro model Tiger 6S. Ty byly také implementovány do nového modelu Panther 2S - R-Trim – automatické nastavení výšky cepáku a R-Contour – automatické nastavení hloubky jednotlivých řad radlic RR agregátu. Oba systémy přizpůsobují svou pracovní hloubku měnícím se podmínkám velikosti řepy po celé délce pole. Automatické systémy reagují na různé výšky vrcholků řepy nebo na nerovnou zem napříč směru jízdy. Již známý měřicí systém na ořezávači byl za tímto účelem rozšířen o další měřicí systém pro detekci půdního profilu přímo v řádku řepy.
Nový výkonný palubní počítač vyorávacího agregátu odečte všechny naměřené hodnoty ve zlomcích sekundy a pomocí nově vyvinutého softwaru změní výšku cepáku nebo hloubku vyorávání jednotlivých řádků. Kombinace a vzájemná souhra obou systémů vede k výrazné úlevě řidiče a umožňuje poloautonomní vedení vyorávacího agregátu. U měnícího se stavu porostu řepy budou sníženy ztráty, i když budou zkráceny řapíky a ještě snížená zátěž řidiče.