Druhým rokem pan Filip Kršák vlastní známý traktor Zetor 7245. Před renovací to byl pouhý vrak, který sice stál na dvoře pana Kršáka, ale nebyl jeho. Odkoupen byl v roce 2018 a následně proběhla jeho kompletní renovace. „Traktor byl k dispozici za dobrou cenu a navíc jsem měl doma dost náhradních dílů na tento typ. Děda se tomuto typu traktoru před pár lety intenzivně věnoval,“ uvedl. Traktor Zetor 7245 byl jedním z tamních zemědělských podniků vyřazen z provozu, a tak stál delší dobu nevyužíván. Navíc sloužil jako zdroj náhradních dílů. Traktor později odkoupil kamarád pana Kršáka. Traktor chtěl zrenovovat, ale k tomu se nikdy z důvodu nedostatku času nedostal, a tak ho prodal panu Kršákovi a jeho dědovi.
„Traktor jsme koupili jako nefunkční vrak. Nic na něm nebylo pořádně připevněno, díly držely jen za pomocí provázků apod. Po koupi přišlo na řadu kompletní rozebrání a odstranění dílů, které nepatří na typ Zetor 7245 – hlavně kabina, nádrž, přední nepoháněná náprava apod. Následně jsem musel sehnat kabinu ze Zetoru 5211-7745. Na inzertním serveru Bazoš jsem našel dobrou nabídku, a to kompletní zadní část ze Zetoru 5211, která velmi dobře posloužila jako dárce náhradních dílů – převodovka, portály, diferenciál a hlavně kabina. Cena byla dobrá a tak jsem neváhal a hned na druhý den jsme pro zadní část s kamarádem jeli. Potom přišlo na řadu rozebrání kabiny. Jakmile jsem měl k dispozici většinu dílů ke kompletaci traktoru, začalo se zadními brzdami, řízením, hydraulikou a spojkou. Pak přišla na řadu přední hnací náprava, dále rozvody, ložiska v portálech a pak proběhlo přetěsnění celého traktoru. Ke konci přišla na řadu elektroinstalace, výroba blatníků, skříňky na baterku, proběhlo též čištění nádrže na palivo. Proběhla i montáž čerpadel hydrauliky, serva a dalších důležitých maličkostí, které zabraly asi nejvíce času,“ popsal pan Kršák postup s tím, že celá stavba traktoru trvala 1,5 roku – pan Kršák spolu s dědou navíc pracoval pouze o víkendech, prázdninách a dlouhých zimních večerech. „Některé díly bylo těžké sehnat, například originální unášeč kardanu na přední náhon či zadní disky v dobrém stavu. Zadní disky jsem nakonec nesehnal, koupil jsem tedy všechny čtyři nové,“ dodal pan Kršák.
Nejtěžší prý bylo řešit to, aby traktor mohl legálně na silnici. Na některých fotografiích můžeme vidět na sklech černou fólii, ta nakonec kvůli STK musela dolů. „Stavba traktoru byla finančně náročná – i když jsem měl k dispozici dost náhradních dílů. Mezi nejdražší díly patří disky, gumy, kapotáže a věci kolem kabiny a přední nápravy. Pokud nemáte k dispozici náhradní díly, soustruh, frézu a vybavenou dílnu, tak se taková stavba jednoznačně nevyplatí,“ uvedl závěrem pan Kršák. Traktor je momentálně na prodej. Pokud ale nakonec u pana Kršáka zůstane, traktor ještě vybaví klimatizací, řízením orsta, uzávěrkou diferenciálu nospin a upraví přední náhon a spojku na vzduch.