Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

V Rusku stvořili pojízdnou dílnu na podvozku Kirovce, odolá extrémnímu počasí

Zveřejněno: 4. 2. 2020

Péče o potrubní trasy v odlehlých končinách je pro techniku a dělníky velmi náročnou prací. Jeden ze zákazníků společnosti PROMAVTO si zvolil pro pojízdnou dílnu podvozek traktoru Kirovec K-701, který vyniká vysokou odolností i v těch nejnáročnějších podmínkách.

Nevšední pohled na traktor Kirovec K-701 se servisní nástavbou

Ruská společnost PROMAVTO vyrobila nástavbu na podvozek traktoru Kirovec K-701. Nástavba je určena k přepravě dělníků a svařovací techniky (s možností jejího využití na místě) v oblastech s potrubními trasami, které vyžadují neustálý dohled, servis a opravy. Nástavba na tomto podvozku podle výrobce odolá obtížným pracovním podmínkám a okolním teplotám od -45 °C do +40 °С.

Nástavba je vybavena množstvím oken a zvenčí i úložnými prostory pro lahve, hasicí přístroje a nářadí. Na střeše se nachází nosič nejrůznějšího vybavení. Uvnitř nástavby, která není propojená s kabinou traktoru, se nachází nábytek pro uložení nářadí a prostor pro přepravující osoby a vybavení. Z vybavení je to především svářecí technika, tavící pec a mobilní demagnetizační zařízení.

Kirovec K-701 se již nevyrábí, v současnosti má na trhu modernějšího nástupce. Konstruktéři jej nejspíše zvolili jednak pro maximální odolnost a jednoduchost a jednak proto, že je stále velmi rozšířeným traktorem napříč státy bývalého Sovětského svazu. K-701 se začal vyrábět od roku 1975 a je osazen 12válcovým dieselovým motorem o výkonu 300 koní. I přes svoji velikost se traktory K-701 relativně dobře ovládají. Obsluhy si však často stěžují na velkou hlučnost a na vysoké vibrace.

PROMAVTO vyrábí nástavby například i na nákladní vozidla Kamaz či na podvozky GAZ. Společnost kromě sériové výroby navrhne a vyrobí speciální zařízení jakékoli složitosti podle individuální objednávky zákazníka. PROMAVTO je jedním z největších a nejlépe vybavených výrobců speciálních vozidel v Rusku. Během 15 let vyrobil více než 14 500 speciálních vozidel – mobilní dílny, laboratoře či provozní a servisní vozidla ministerstva vnitra a ministerstva mimořádných událostí apod.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Promavto

Tématické tagy