Stále častěji se dnes setkáváme s odpružením přední nápravy, což přispívá nejen ke zvýšení komfortu pro obsluhu, ale i zlepšení stability a ovladatelnosti celého traktoru. Při jízdě po nerovném terénu má přední hnací náprava stálý kontakt s podložkou, čím se zvyšují tahové vlastnosti traktoru. U traktorů s rámovou konstrukcí se pak často setkáváme s odpružením obou náprav, tedy celého rámu. V současnosti jsou na trhu tato řešení odpružení přední nápravy - hydropneumatické, pneumatické, nezávislé a odpružení celého rámu.
Traktory v posledních desetiletích zaznamenaly velký rozvoj. Jsou to univerzální stroje, které splňují zvýšené nároky zemědělského průmyslu a nabízejí zemědělcům bezpečné a pohodlné pracoviště z hlediska ergonomie. Rozhodujícím faktorem je odpružení, které zabraňuje pronikání rázů do kabiny a do zad řidiče. Traktor Lindner Lintrac 110 je vybaven hydropneumatickým odpružením přední nápravy firmy WEBER-HYDRAULIK. Odpružení bylo speciálně vyvinuto pro tento model traktoru.
Odpružení nápravy musí být navrženo individuálně pro každý traktor. Odpružení je přizpůsobeno konstrukci nápravy, přípustnému zatížení a dalším hmotnostem (zatížený/nezatížený stav apod.). Při vývoji se berou v úvahu důležité parametry traktoru – těžiště kabiny nebo i požadavek, zda bude traktor pracovat s čelním nakladačem či závažím. Podle toho se zvolí rozměr komponentů odpružení. WEBER-HYDRAULIK je jednou z mála firem, která si vše kolem hydrauliky vyvíjí sama. Hydropneumatické odpružení přední nápravy traktoru Lintrac 110 je složeno ze dvou válců, dvou akumulátorů, senzorů a softwaru.
Aby bylo dosaženo optimálního odpružení, byl namísto jednočinného hydromotoru nainstalován dvojčinný. Polohové senzory nepřetržitě zaznamenávají údaje (o terénu apod.), které jsou zasílány do jednotky ECU. Řidič díky tomu může odpovídajícím způsobem změnit nastavení odpružení.
Odpružení u nového traktoru se ještě před zahájením sériové výroby testuje. Probíhá optimální nastavování, kontrola jednotlivých součástí, přičemž software je dále přizpůsobován praktickým podmínkám. Je také třeba provést několik intenzivních zkušebních cyklů, aby odpružení opravdu tlumilo skutečné vibrace. Při vývoji odpružení je firma WEBER-HYDRAULIK neustále v kontaktu s výrobcem daného traktoru. Díky úzké spolupráci bylo odpružení přední nápravy pro traktor Lintrac 110 realizováno za jediný rok – od prvních návrhů až po uvedení na trh. Odpružení přední nápravy je u traktorů Lintrac 110 volitelnou výbavou. Další nový model Lintrac 130 bude uveden na trh v letošním roce. U něj se též očekává kvalitní odpružení přední nápravy, protože nabídne pojezdovou rychlost až 50 km/h.