Inženýrský tým, který měl za úkol postavit největší traktor nové řady John Deere New Generation, zahájil svůj úkol tím, že se farmářů zeptal, co chtějí u velkého traktoru. V průzkumu farmáři odpověděli, že chtějí zpracovávat půdu při vysokých rychlostech s tím největším dostupným nářadím. Stroj měl navíc obsluhovat jeden muž. Farmáři v té době obhospodařovali velké pozemky, z nichž mnohé byly odděleny kilometry silnic. Traktor tedy musel mít schválení pro provoz po silnicích, takže musel splňovat předepsanou šířku a hmotnost. Dále byla nutná přiměřená rychlost traktoru a velká palivová nádrž pro 12h provoz v terénu. Požadavkem dále bylo výkonné osvětlení pro práci v noci.
Inženýři představili v roce 1960 model 8010 – tehdy největší a nejvýkonnější traktor John Deere. Pohon všech kol dodával požadovaný výkon a rychlost. Traktor disponoval výkonným vznětovým motorem Detroit Diesel, kloubovým řízením a vzduchovými brzdami. Vyráběl se v letech 1960-1964. Vyrobilo se pouhých 100 kusů. Model 8010 patřil do řady 10, která zahrnovala modely 1010, 2010, 3010, 4010 a 5010. Byl tak nejvýkonnějším traktorem v řadě. Bohužel neoplýval spolehlivostí. Převodovky Spicer, určené především pro použití v těžkých nákladních automobilech, se začaly přehřívat, což způsobilo selhání těsnění a nakonec namáčení spojky v oleji. Traktor byl také extrémně drahý, za jeho cenu by se dalo pořídit osm nejmenších modelů 1010 – stal se ve své době nejdražším vyráběným traktorem. Společnost John Deere ale vše napravila. Musela přistoupit k nákladnému stažení modelů z trhu. Všechny technické problémy poté byly vyřešeny a modely přeznačkovány na typ 8020. Další vyrobené traktory už také nesly označení 8020.
Dnes existuje pouhý jeden kus s původním označením 8010, a ještě k tomu se jedná o prototyp. Model 8010, sériové číslo OW41A, byl prototypem používaným divizí John Deere Engineering Research Division. Tento konkrétní kus se také objevil na nejrůznějších výstavách po celých Spojených státech i na reklamních fotografiích. Pánové Walter a Bruce Keller tento kus koupili u prodejce New Hampton ve státě Iowa. Kompletně jej zrestaurovali a v létě roku 2009 se účastnili výstavy v Illinois. Jakmile výstava skončila, kontaktoval majitele bývalý inženýr společnosti John Deere - Gerald Mortensen. Ten ihned poznal, že jde o vzácný prototyp. Identifikoval na tomto prototypu řadu charakteristických rysů. Například hydraulické spojky, které vyčnívají z motorového prostoru. Prototyp byl přestavěn pro průmyslové použití v roce 1961 a později pracoval v továrně Waterloo. Gerald Mortensen si myslel, že je dávno sešrotován, protože jej naposledy viděl na hromadě šrotu u slévárny společnosti John Deere v polovině 80. let.
Jak se vzácný kus dostal z vrakoviště k obchodníkovi v Iowě, je dodnes záhadou.
Ačkoli model 8010 byl selháním pro John Deere, předpovídal budoucnost dalších typů těžkých traktorů.