V článku o nové generaci modelové řady traktorů Magnum od Case IH jsme zmínili, že bude propojena s farmou více, než kdy dříve. Z traktoru je totiž možné bezdrátově sdílet nejrůznější data přes nový telematický portál AFS Connect. Přístupovým bodem k tomuto portálu je nová platforma MyCaseIH.com sloužící také pro přístup ke všem klíčovým dokumentům a servisní podpoře.
Návody a servisní podpora
Toto rozhraní se dělí na základní pilíře – „můj účet, mé zařízení, AFS, díly a servis, podpora“. K tomuto bude mít uživatel přístup z čehokoliv a kdekoliv – přes mobilní aplikaci, webovou stránku na smartphonu či PC nebo tabletu. Jednoduchým přihlášením uvidí přehledně svůj vozový park, přičemž bude umožněno stroje do systému přidávat či odebírat. U každého stroje uvidí výrobní číslo a aktuálně přidružená zařízení. Vyhledávat bude možné uživatelské příručky či videonávody s rady a tipy. Přístup bude umožněn též k objednávkovému systému náhradních dílů. Rozhraní poskytne prostor i pro osobní a firemní uživatelský management. V příslušné záložce se též zobrazí konkrétní jméno a příjmení osoby, její funkce na farmě a její kontakt (s možností editací). K portálu ve skutečnosti může mít přístup kdokoliv (samozřejmě se zadáním přihlašovacích údajů). Funguje to tak, že například mechanik by měl přístup k datům o strojích a náhradním dílům, zatímco agronom třeba jen k agronomickým datům a vedoucí pracovník ve finále ke všemu.
Agronomická data a správa strojového parku s detailním vyhodnocováním
Samostatnou kapitolu platformy tvoří již zmíněný AFS Connect, nový telematický portál. AFS Connect umožňuje zákazníkovi nahrávat strojová a agronomická data, která lze následně vizualizovat pomocí portálu. I AFS Connect je k dispozici na smartphonu, tabletu či počítači. Výhody tohoto systému jsou zřejmé – zvýší produktivitu, uspoří čas při správě všech dat (jsou na jedné platformě) a nabídne správu vozového parku z mobilního zařízení a přímo z pole.
Díky systému AFS Connect bude možné mít přístup k různým datům, a to i zpětně. Záložka s managementem farmy nabídne přehled například o konkrétním poli. Uživatel přesně uvidí na satelitním snímku pole, co se na něm pěstuje (nebo pěstovalo v jiných letech) včetně výnosu a co se na něm v danou dobu provádí za agrotechnickou operaci (setí, sklizeň, hnojení apod.). Možné je sledovat konkrétní pozemek, pracovat s jeho více vrstvami a importovat data v obvyklých standardizovaných formátech jako je ISOXML (vše v reálném čase).
Aby takové zobrazení bylo možné, Case IH navázal spolupráci s různými společnostmi a integroval je do své platformy. Jedná se například o Trimble (satelitní navádění), FarmerEdge (vývoj platforem pro správu, řešení pro pěstitele), Farmers Business Network (sdílení agronomických poznatků) či MyEasyFarm (pomáhá farmářům být efektivnější a činit správná rozhodnutí tak, aby byla ziskovější při péči o životní prostředí).
Co se týče strojového parku, Case IH nabídne přehled všech strojů na farmě (nemusí být jen značky Case IH). Uživatel si stroj může pojmenovat, uvidí zda zrovna pracuje či nikoliv, čas strávený při práci, počet motohodin, stav palivové nádrže, aktuální polohu atd. Při rozkliknutí daného stroje se zobrazí ještě podrobnější data, a to i zpracovaná do přehledných grafů s možností exportu a dalšího sdílení.