„Náše cíle pro další roky jsou jasně dané – rozšířit produktové portfolio a upevnit pozice ZETORU na klíčových trzích. Vycházíme vstříc požadavkům našich zákazníků, představili jsme proto řadu produktových a designových novinek. Rozšiřujeme modelové řady a nezapomínáme ani na inovace v rámci stávajících produktů. Strategie a směřování značky dává příležitost i novým partnerům, které bychom rádi oslovili,” říká Adam Žert, ředitel Úseku prodeje a marketingu ve společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Vzhledem k rozšiřování produktového portfolia a plánům rozvoje společnosti, klade ZETOR TRACTORS a.s. důraz i na rozšíření dealerské sítě. Pozornost věnuje západní Evropě, kde hledá nové obchodní partnery. Cílem je upevnit pozice značky na trzích jakými jsou Německo, Francie, Velká Británie, BENELUX, apod. „Našim úsilím je pozice v zahraničí posilovat a dbát o spokojenost zákazníka,“ dodává Adam Žert.
Návštěvníci veletrhu Agritechnica mohli na stánku spatřit červnovou novinku v podobě šestiválcového traktoru CRYSTAL s výkonem 144 nebo 163 koní. Nový model vyniká jednoduchou obsluhou a nízkými náklady na údržbu a provoz.
O tom, že ZETOR TRACTORS a.s. věnuje velkou pozornost výzkumu a vývoji, svědčí i představení několika produktových novinek. Kromě designové směru ZETOR by Pininfarina byl v Hannoveru k vidění také tříválcový traktor s výkonem 50 koní, který se stane základem pro novou, v pořadí již pátou, modelovou řadu. Společnost zároveň informovala o plánovaném rozšíření modelové řady MAJOR (podrobněji níže).
ZETOR TRACTORS a.s. na veletrhu potvrdil, že je moderní společností orientovanou na budoucnost, technické inovace a zajímavé produktové novinky. I přes to ale využil atmosféry hannoverského veletrhu a připomněl své 70. výročí křtem exkluzivního kalendáře na rok 2016.
„Nejpyšnější jsme na limitovanou edici, která umělecky a originálně ztvárňuje prestiž, sílu, stabilitu a zároveň moderní směřování značky ZETOR,“ říká Margaréta Víghová, ředitelka Úseku korporátní komunikace.
Profesionálně zpracovaný průřez fotografiemi ikonických modelů traktorů zakomponovaných do netradičních prostředí rozhodně aspiruje na sběratelský kousek. Tato limitovaná edice kalendáře zároveň vystihuje celou dlouhou cestu značky ZETOR, která se dá charakterizovat třemi slovy – 70 let inovací. Kalendář je v prodeji u autorizovaných prodejců značky ZETOR nebo v ZETOR GALLERY v Brně v ČR.
Pátá modelová řada na obzoru
Na Agritechnice byl představen prototyp tříválcového traktoru, který se stane základem páté modelové řady traktorů ZETOR. Prototyp disponuje tříválcovým motorem o výkonu 49 koní. Traktor bude využívat mechanickou převodovku s plně synchronním řazením s osmi rychlostmi vpřed a osmi vzad a maximální rychlostí 30 km/h. Nové tříválcové traktory najdou využití zejména na malých farmách a mezi hobby farmáři.
Chystá se rozšíření modelové řady MAJOR
ZETOR TRACTORS a.s. oznámil rozšíření modelové řady MAJOR o dva nové produkty. Ty nabídnou zákazníkům čtyřválcové motory s výkonem 75,3 koní a více variantami převodovky. Stroje budou disponovat buďto převodovkou s 12 převodovými stupni vpřed a 12 vzad, nebo převodovkou o rozsahu 24 rychlostí vpřed a 12 rychlostí vzad, která se bude obsluhovat pomocí dvoustupňového násobiče krouticího momentu (PowerShift) a hydraulického reverzoru (PowerShuttle). Avizován je i redesign ovládacích prvků v kabině. Nově bude k dispozici sedadlo spolujezdce. Budoucí modely disponují nádrží o objemu 120 litrů a budou dosahovat maximální rychlosti 40 km/h. Nové produkty naleznou využití na malých farmách orientovaných převážně na živočišnou výrobu.
Designová budoucnost traktorů ZETOR přichází
Společnost ZETOR TRACTORS a.s. představila dnes na veletrhu Agritechnica v Hannoveru koncept ZETOR by Pininfarina. Jde o nový designový směr, který se bude v průběhu času postupně aplikovat na všechny modelové řady a produkty značky ZETOR. U příležitosti oslav 70. výročí byla ZETOREM na výstavě představena budoucnost značky – mimo designový směr se jedná o rozšiřování produktového portfolia a rozvoj obchodní sítě. Nastolená strategie reflektuje přání a potřeby zákazníků.
„Předpokládáme, že designový směr ZETOR by Pininfarina v budoucnosti aplikujeme na všechny modelové řady traktorů ZETOR. Spolupráce s Pininfarinou je pro naše zákazníky potvrzením, že kromě produktových novinek, které reflektují technické požadavky zákazníků, pracujeme také na atraktivním a moderním designu našich traktorů,” říká Margaréta Víghová, ředitelka Úseku korporátní komunikace společnosti ZETOR TRACTORS a.s.
Nový design od Pininfariny posouvá ZETOR k hlubšímu emocionálnímu prožitku, plného smyslnosti, dynamiky a modernosti. Myšlenkou ZETORU by Pininfarina je ztělesnit dokonalou kombinaci síly, dynamiky a emocí a zachovat užitečnost i praktičnost pracovního stroje, kterými traktory bezesporu jsou. Designový směr spojuje jednotlivé prvky do modulárního designu, který se dá přenést na modelové řady traktorů ZETOR.
Vzniklé tělo traktoru, obaluje mechanické části stroje a zároveň se stává jeho neodmyslitelnou součástí. Výsledný design je charakteristický silnými tvary a povrchem, který dodává traktoru dynamiku a sílu. Doslova ikonický předek traktoru je jedinečný svým provedením – postupný náklon směrem dopředu s náklonem kapoty zdůrazňuje smyslnost a ladnost pohybu. Tvarované boky stroje kryjí mechanické části půvabným i funkčním tvarem, který odkazuje do světa sportovních vozů, čehož je například dosaženo tím, že průduchy větrání působí dojmem, že chlazení je přikládán velký význam. Hra se dvěma barvami podporuje rozlišení funkčních oblastí. Tmavší barva odlišuje technické části od ostatních, které jsou červené.
„Pininfarina sdílí se ZETOREM společné hodnoty, mezi které patří i neustálá inovace. Tento přístup umožnil Pininfarině lépe vyjádřit kreativitu,“ říká Fabio Filippini, šéfdesigner společnosti Pininfarina. „Jsme velmi pyšní na první výsledek naší spolupráce. Jde o traktor s kompletně novým stylem, který zdůrazňuje sílu a odolnost produktů ZETOR ve formě, která dodává navíc i emoce a vášeň,“ dodává Filippini.
Společnost ZETOR TRACTORS si od spolupráce s věhlasným studiem Pininfarina slibuje zejména posílení celosvětové prestiže tradiční české značky. Po skončení hannoverského veletrhu Agritechnica bude designová studie ZETOR by Pininfarina k vidění v brněnské ZETOR GALLERY a stane se součástí vybraných výstav.
„Zákazník, jeho přání a požadavky jsou pro nás klíčové a zavazující. Proto je naším dlouhodobým cílem rozšiřování produktového portofila a modelových řad. Na Agritechnice tak představujeme mimo designový směr také prototypy, které poodhalují aktuální směr naší značky,“ doplňuje Adam Žert, ředitel Úseku prodeje a marketingu.
O studiu Pinifarina
Již 85 let uplynulo od 22. května 1930, kdy Battista “Pinin” Farina založil v Turíně společnost Società Anonima Carrozzeria pinin Farina, která je dnes známá jako Pininfarina – nositel estetických hodnot italského designu ve světě. Společnost je zaměřena na design (automobilový i jiný), strojírenský servis, design a konstrukce malých sériových výrob a unikátních vozů, tzv. Fuoriserie (na zakázku postavených) vozidel. Společnost je ukotvena na burze od roku 1986 a má pobočky v Itálii, Německu, Číně a USA. Mezi automobilové klienty patří prestižní značky, kterými jsou Ferrari, Alfa Romeo, BMW, Toyota aj. Mezi další důležité klienty z jiných oborů patří Ansaldobreda, Eurostar, Iveco a Prinoth. Pininfarina Extra byla založena v roce 1986 a specializuje se na průmyslový design, architekturu, interiéry a dopravní design, její jméno je spojeno s více jak 500 projekty. Mezi významná ocenění získaná v poslední době patří Honorable Mention Compasso d'Oro ADI za projekt Cambiano a Best Design Study 2013 za projekt Sergio. Více informací naleznete na www.pininfarina.com