Malé stroje na elektrický pohon nebo větší stroje na hybridní pohon, jsou stále více nabízeny nejrůznějšími výrobci. Stále však čekáme na 100% elektrický traktor s výkonem okolo 200 koní. John Deere byl nejblíže, projekt však zastavil. Výrobce motorů Deutz AG ani o takových strojích nechce slyšet. A výrobce komponentů ZF? Ten vkládá naději spíše do malých strojů, než do velkých. Nyní přišel na řadu Fendt a prozradil, jakou má vizi v elektrifikaci. Úvodem zmíníme, že Fendt na veletrhu Agritechnica 2017 představil svůj první plně elektrický traktor Fendt e100 Vario o výkonu 136 koní.
"Vznětový motor pravděpodobně bude i nadále dominantním zdrojem energie u hlavních traktorů ještě nejméně deset let," citoval slova šéfa vývoje Fendtu (Wolfgang Breu) server maskinbladet. Současná technologie baterií zatím dovoluje výrobu plně elektrických traktorů pod 200 koní a to ještě k tomu z řadou omezení, jako je dlouhé dobíjení či nízká kapacita baterií. Výhody ale takový traktor samozřejmě má a nejsou to jen žádné emise, ale i nízký hluk apod.
Šéf vývoje dále prozradil, že momentálně není možné plně elektrifikovat například vlajkovou loď, model Fendt 1000 Vario. Ten se totiž používá průměrně 12 hodin denně a musel by tedy mít baterii o výkonu 2280 kW. Takto obří baterii o hmotnosti 15 tun by bylo velmi obtížné umístit do traktoru. To je jeden z důvodů, proč Fendt představil plně elektrický traktor okolo 100 koní, protože ty se používají v průměru čtyři hodiny denně. Takové traktory vyžadují baterii o výkonu 100 kW, vážící asi 590 kg. „Traktor e100 Vario je proto také jediným elektrickým traktorem, protože nemá smysl jít domů a nabíjet baterii uprostřed rušného dne,“ vysvětlil Wolfgang Breu. I tak ale nabíjení traktoru okolo výkonu 100 koní zabere čtyři až pět hodin.