Za projektem a vývojem robota podle serveru TopAgrar nestojí žádní nezkušení studenti, ale šest inženýrů s bohatými zkušenostmi z firem jako jsou Lely, Lemken, John Deere a Agco. Projekt je z větší části financován z dotací a soukromích investorů. Důvodem vývoje robota je podle inženýrů dosažení limitů současných zemědělských strojů na evropských silnicích, co se týče hmotnosti, velikosti a zatížení náprav.
První šestitunový prototyp je již testován na poli. Vybaven je čtyřválcovým vodou chlazeným vznětovým motorem Deutz o výkonu 156 k, disponuje také elektropohonem, dvoupásovým podvozkem a elektrickou vývodovou hřídelí. Zadní závěs kategorie III má kapacitu 8 tun, zatímco přední závěs 3 tuny – těmito technickými údaji se blíží ke konvenčním traktorům o výkonu 150 až 200 koní. Další modely by podle TopAgrar měly být lehčí – od čtyř do pěti tun. Cílem projektu je nejen vývoj robota, ale i všech technologií kolem něj.
Myšlenka autonomních robotů určených do zemědělství není nic nového. Někteří výrobci zemědělské techniky si myslí, že budoucnost patří malým robotům – více robotů by pracovalo autonomně na poli. S touto myšlenkou se ale AgXeed neztotožňuje, protože využitelnost těchto robotů ve velkém měřítku je stále otázkou. Robot AgBot chce nabídnout co největší univerzálnost. Využití by měl v budoucnu nalézt nejen v agregaci s půdozpracující technikou (většinou s pracovním záběrem do 4 metrů), ale i s postřikovači.
Před prací je nutné robota AgBot nastavit prostřednictvím počítače nebo tabletu. Nutné je také vyznačit pracovní plochu na poli. Vše se provádí přes aplikaci výrobce. Robot disponuje automatickým naváděcím systémem GPS, optickými systémy a senzory. O implementaci těchto technologií se podle TopAgrar postaraly firmy z automobilového průmyslu. Zatím je nutné na robota během práce dohlížet (kdykoliv může převzít ovládání). Robot je zatím na pole dopravován na podvalu.
Letos chce výrobce otestovat deset robotů na vybraných evropských farmách. V roce 2022 počítá, že prodá první kusy.