Žací lišta byla vyvinuta a vyráběná v Claas, Bad Saulgau od roku 2015. Zvláštní pozornost byla věnována ochraně proti opotřebení a trvanlivosti. Díky zvlněnému tvaru jsou velké pastorky žacího disku uloženy vepředu a umožňují tak co největší možné překrývání nožů a navíc zabírají více zuby vždy ve dvou bodech. Rovnoměrný rozestup disků zajišťuje rovnoměrné řezání. Speciálně tvrzené mezikusy jsou při sbíhajících a rozbíhajících žacích discích rozdílně tvarovány, aby umožnily jak efektivní ochranu řezu jako protiostří, tak i maximální překrytí a tím optimální tok materiálu. Sériově je žací lišta MAX CUT vybavena bezpečnostním modulem SAFETY LINK, který pracuje s místem zlomu na každém žacím disku, který odděluje žací disk od hnacího ústrojí – díky axiálnímu šroubu drží v pozici, aby nedošlo k samovolnému odpadnutí disku. Jednotlivé žací disky jsou díky definovanému místu zlomu v bezpečnostním modulu chráněny a v případě kolize jsou odděleny od hnacího ústrojí. Axiální šroub je drží v pozici, aby neodletěly.
Nový rys vzadu neseného žacího ústrojí Disco s bočním zavěšením je zavěšení v těžišti, díky kterému je žací lišta blíž žacímu ústrojí se středovým zavěšením a po celé pracovní šířce využívá stejnoměrný přítlak. Velká odlehčovací pružina tak působí uprostřed rámu stroje. Kromě toho prochází silová linie pružiny přesně těžištěm žací jednotky. Účinek je díky vnitřní a vnější podpěře rovnoměrně přenášen na žací lištu. Výsledek: čisté krmivo a nepoškozený travní porost na absolutně profesionální úrovni.
Claas nyní představuje žací lištu MAX CUT známou z rodiny Disco, se třemi novými bočními žacími ústrojími Disco 24, Disco 28 a Disco 32 s pracovní šířkou 2,2 až 3 m.
Na svazích může pracovat pod úhlem až 45°. Mechanická ochranná pojistka při najetí na překážku žací lištou reaguje v případě kolize okamžitě a uvolní žací lištu dozadu. Při resetování automaticky zaskočí zpět na místo.
K sériovému vybavení patří pohon s dvojitou převodovkou, která umožňuje obzvlášť úzkou přepravní polohu a úhel sklopení 95°. Silný řemenový pohon tlumí nárazové zatížení a může být napínán bez použití nářadí pomocí otočného knoflíku. U slabých porostů lze rychlost vývodového hřídele snížit z 540 ot/min na 480 ot/min, což výrazně snižuje spotřebu paliva. Dobře promyšlená je také snadná údržba. Díky širokému otevření ochranných plachet je žací lišta volně přístupná po celé pracovní šířce. Připojení k traktoru je usnadněno různými kategoriemi připojení, nástavbovými rámy Quickhitch a hlubším uchycením šroubů levého spodního ramene.
Od této chvíle jsou modely Disco 360 a 320 s pracovní šířkou 3,0 resp. 3,4 m k dispozici pro výrobní řadu Disco Contour. Mají také nové mechanické odlehčení těžiště pomocí spirálových pružin – je dokonce nastavitelné bez nářadí. Žací lišta MAX CUT je stejně tak vysoce kvalitní jako u velkých modelů Disco a zajišťuje celoživotní plnění oleje a snižování počtu otáček pro nejvyšší a dlouhodobou efektivitu provozu. Další je výrobní řada Disco 100, která je vybavena dvojitou převodovkou, integrovanou ochrannou pojistkou při najetí na překážku a rychlou výměnou nožů. Robustní konstrukce tak zaručuje maximální životnost.
Díky přepravnímu sklopení o 105 °, tj. přes těžiště, je vždy zaručen bezpečný transport i u lehčích traktorů. Podle hesla „vidět a být viděn“ není zorné pole zpětných zrcátek traktoru sekací jednotkou omezeno a zadní světla nejsou zakryta. Nový dvojčinný hydraulický píst zajišťuje spolehlivý a bezpečný proces skládání i na nerovném povrchu. Poskytuje také tlumení dorazů.
Pro mimořádné požadavky jsou k dispozici také čtyři modely s prstovým resp. válcovým mačkacím zařízením, pracovními šířkami od 2,2 do 3,0 m a přepravním sklopením 95°: Disco 240 RC, Disco 280 C, Disco 280 RC a Disco 320 C. Zatímco je Disco 240 RC standardně dodáváno s válcovým mačkacím zařízením, je Disco 280 vybaveno buď prstovým nebo válcovým mačkacím zařízením. Disco 320 C má integrované prstové mačkací zařízení.
U všech modelů s mačkacím zařízením je sériově dodávané otáčení na souvrati, pro modely bez mačkacího zařízení je k dispozici volitelně. Díky volitelným odstavným podpěrám je možné uložení v přepravní poloze, které šetří místo a je bezpečné.