První oficiálně dodaná Tatra Phoenix 8x8 do Finska není běžným vozidlem. Jde o speciál, který bude střídavě pracovat v zemědělství a stavebnictví. Zaujme především výbava.
Tatra byla postavena pro specifické požadavky firmy J&T Pajunen Oy. Vozidlo je vybaveno čtyřmi kamerami, které sledují okolí vozu během manipulace. Tatra je osazena motorem Paccar MX13 o výkonu 390 kW a převodovkou ZF Traxon. Obuta je do pneumatik Michelin 445/65 (přední) a Alliance 600/50 (zadní).
Vyměnitelnou nástavbu dodala česká firma ZDT Nové Veselí. Jde o rozmetadlo statkových hnojiv, kompostů apod. typu RM21 o objemu 14 m3. Firma uvádí, že v základní výbavě rozmetadla se nachází horizontální rozmetací ústrojí a dvojice talířů se třemi lopatkami. Trojice frézovacích válců s navařenými frézovacími palci přináší spolehlivé řešení v trvanlivosti a životnosti. Hydraulický podlahový dopravník nabízí výkonnou formu posunu materiálu k jeho rozmetení. Rychlost je nastavitelná v deseti stupních.
Kromě nástavby od ZDT bude Tatra vybavena ještě klasickou sklápěcí korbou.
Pro manipulaci s břemeny a materiálem je Tatra osazena hydraulickou rukou Hiab XS.
Co se podvozku Tatra týče, je historicky poprvé vybaven pomocným pohonem Flywheel od OMSI Trasmissioni, který slouží k pohonu nástavby. Díky umístění pomocného pohonu mezi motor a převodovku je k dispozici plný výkon a točivý moment motoru při stojícím vozidle. Točivý moment nutný k pohonu čerpadla při tomto řešení není redukován převodovou skříní. Milan Olšanský v loňském říjnovém vydání časopisu Tatrovák napsal, že tato možnost může dramaticky změnit argumentaci pro výběr podvozku vozidla pro potřeby dostavbou komunální nástavby či například hasičských speciálů.
Společnost J&T Pajunen Oy nabízí komplexní autodopravu v Naantali, Turku a okolních obcích. Jde o dopravní společnost s dlouholetou tradicí, která působí na trhu již od roku 1955. Mezi její nabízené služby patří těžba dřeva, přeprava vody, provoz popelářských vozů, rozvoz zeminy a zemní práce.
Zde je k vidění již zmíněný pomocný pohon.