Ludwig Horbär z Německa radikálně změnil nejen vizáž, ale i motorizaci, dnes již historického traktoru Fendt Dieselross 237 W. Traktor kompletně rozebral a nainstaloval do něj ruský hvězdicový motor. Vzhledem k rozměrné pohonné jednotce prodloužil rozvor traktoru tím, že vyrobil speciální rám. Motor vložil mezi přední a zadní nápravu.
Motor použil z letadla PZL 10GAR Kruk, které využívalo benzínový sedmiválcový motor PLZ 3 SR o zdvihovém objemu 26 až 28 litrů. Motor instalovaný v letadle dosahoval výkonu 600 koní, avšak majitel traktoru dostal motor se sníženým výkonem na 300 koní. Po dalších úpravách motoru nyní traktor dosahuje výkonu 130 koní. Originální Fendt Dieselross 237 W disponuje výkonem 24 koní, takže nárůst je to značný. Majitel uvádí, že traktor má původní vlastní převodovku a pro její ochranu je použit omezovač točivého momentu. Maximální rychlost takto upraveného traktoru činí 50 km/h. Údajně byl použit také startér z německého leteckého motoru DB601, který se vyráběl během druhé světové války a osazovaly se jím stíhačky Messerschmitt Bf 109. Celý proces startování trvá 15 minut a dalších 15 minut trvá, než motor dosáhne provozní teploty.
Hvězdicový motor je typ pístového, spalovacího motoru, který má válce rozmístěné od klikové hřídele v kruhu a většinou v jedné rovině kolmé k ose hřídele tak, že sousední válce spolu svírají stejný úhel. Chladí se nejčastěji vzduchem. Největšího uplatněn dosáhl právě v letectví.
Letoun PZL 10GAR Kruk pochází z polské produkce. Vyráběla ho společnost PLZ, která byla založena ve Varšavě v roce 1928 jako státní společnost. Od svého založení byly vyrobeny a jsou vyráběny vlastní konstrukce, licencované konstrukce a součásti civilních a vojenských letadel a vrtulníků, jakož i motory a hydraulické komponenty pro další průmyslová odvětví.
Traktor Fendt Dieselross F237 se vyráběl v letech 1958-1959. Na výběr bylo ze dvou variant motorů:? FW 237 (chlazený vodou) a FL 237 (chlazený vzduchem). Nabízeny byly i úzkorozchodové verze.
Upravený traktor můžeme vzácně vidět na nejrůznějších setkáních nadšenců do historické zemědělské techniky v Německu. Traktor s hvězdicovým motorem ale není nikde vidět při práci na poli. Buď si majitel stroj nechce zbytečně ničit, nebo motor není pro takovou činnost uzpůsoben. A jak dlouho trvala přestavba? 6 let, 3000 pracovních hodin…