Elektrifikace výkonných traktorů je sice možná, ale naráží na technické problémy – dlouhé nabíjení a zoufale nízká výdrž baterie na jedno nabití. Někteří výrobci tedy přichází s výkonnými hybridními traktory (zatím jako koncepty). Elektrifikace se tak v současnosti týká jen kompaktních traktorů a nakladačů. Řada výrobců volí i hybridní technologie. Například firma Carraro před lety představila hybridní traktor do sadů a vinic. Nyní se zdá, že mezi další výrobce hybridních traktorů se bude řadit i indická firma Protexto Engineering Services.
Stálé zvyšování nároků na pěstování zemědělských plodin v Indii je podle firmy důvodem, proč vyvinula vlastní hybridní traktor kompaktních rozměrů. Traktor je označován zkratkou HAV - hybrid agricultural vehicle. Traktor by měl být sériově vyráběn od letošního roku. Podrobnější informace firma nezveřejňuje, nicméně se ví, že traktor nebude mít žádnou baterii, spojku a převodovku. Měl by být také cenově dostupný. S výkonem 50 koní bude mít stejnou cenu, jako konvenční indický traktor.
K dispozici budou dva modely – 50S1 s dieselovým motorem Yanmar a elektromotory a model 50S2 s CNG motorem a elektromotory (CNG nádrže jsou umístěny mezi předními koly). Firma uvádí, že model 50S1 spotřebuje o 30 procent méně paliva a model 50S2 o 50 procent méně paliva než standardní traktor se spalovacím motorem. Traktory jsou z konstrukčního pohledu poměrně zajímavé. Elektrická energie putuje přímo do čtyř elektromotorů umístěných v kolech traktoru. Zajímavostí je, že traktory nemají žádné baterie. Hmotnost traktoru činí 1 465 kg.
Traktory disponují nezávislým zavěšením kol, které dovoluje libovolně regulovat světlou výšku. K dispozici je i nezávislý systém řízení točivého momentu všech kol. Traktor lze provozovat ve třech režimech jízdy – řiditelná přední náprava, řiditelné obě nápravy a krabí chod. Poloměr otáčení tak může činit jen 3,20 m (řiditelná přední náprava) nebo 2,50 m (řiditelné obě nápravy).
Při pohledu na jednoduché a oplastované pracoviště obsluhy zaujme loketní opěrka s dotykovou obrazovkou. Výrobce uvádí, že je traktor připraven i na budoucí autonomní provoz. Povšimnout si lze i absence vývodové hřídele – v zadní části se nachází pouze jedna velká zástrčka.
Cílem firmy je i dobýt evropský trh. Stále se však hledají prostory pro výrobu.