Dvouválcový vznětový motor John Deere přinesl v porovnání s benzinovými předchůdci řadu benefitů. Nešlo jen o výkonu, ale i obrovský nárůst točivého momentu, tažnou sílu a lepší spolehlivost. „Traktory s takovým točivým momentem byly v té době něco dosud nevídaného. Dvouválcové motory táhly doslova do posledního dechu a pokračovaly v práci i při extrémním zatížení,“ uvedl v pozvánce na výstavu Mark James, specialista na prodej produktů společnosti John Deere.
Model R nejenže připravil půdu pro další generaci výkonných vznětových motorů, ale také představil inovativní prvky, jako je vývodový hřídel (PTO), který umožňoval provoz nezávisle na převodovce a výrazně usnadňoval některé práce, jako například lisování sena. V rámci výstavy si návštěvníci mohli prohlédnout restaurované historické traktory, mezi nimiž kromě původního modelu R nechyběli ani následovníci v podobě modelů 70, 720, 730, 80, 820 a 830.
Pokrok, který přinesly traktory John Deere s dvouválcovými vznětovými motory, jako například modely 70, 720 a 730, se týkal též úspornosti. Podle údajů od John Deere stanovil model 70, uvedený na trh v polovině 50. let, rekord ve spotřebě paliva, který vydržel až do roku 1983, což poukazuje na nadčasovost této technologie. Samotný test spotřeby proběhl v Nebraska Tractor Test Laboratory v roce 1956, přičemž traktor 720 dosáhl při 100% zatížení přepočtené spotřeby paliva jeden galon na 17,97 koňských sil a hodinu. To je, počítám-li správně, cca 3,5 kWh na litr.
Konkrétně v letech 1949 až 1954 bylo v továrně John Deere ve Waterloo ve státě Iowa vyrobeno více než 21 000 traktorů Modelu R. Robustní a spolehlivý dvouválcový vznětový motor o objemu 6,8 litru a výkonu 47 v dalších dekádách sice nahradily pohonné jednotky tří-, čtyř-, šesti- nebo nebo osmiválcové, dieselové motory John Deere však stále reprezentují nejpohodlnější, nejúčinnější a ekologicky nejpřijatelnější řešení pro velké zemědělské a průmyslové stroje. I ve světě s širokou škálu produktů poháněných alternativními palivy a obnovitelnými zdroji energie.
Od roku 1960 byly traktory John Deere poháněny tří-, čtyř-, šesti- nebo nebo osmiválcovými motory a dodnes nabízejí špičkovou spotřebu paliva. Přestože se společnost John Deere zavázala nabízet širokou škálu produktů poháněných alternativními palivy a obnovitelnými zdroji energie, vznětové motory nadále reprezentují nejpohodlnější, nejúčinnější a ekologicky nejpřijatelnější řešení pro velké zemědělské a průmyslové stroje.