Uvedením nejsilnějších klasických traktorů v historii John Deere nabídl technologii 21. století v roce 1994. Zajímavostí je, že rok 1994 byl posledním rokem výroby traktorů Sound-Gard, posledním vyrobených kusem byl model 4760 s pohonem 2WD. Ten byl vyroben 25. května 1994. Tím skončila 22 let trvající výroba traktoru Sound-Gard, který byl všeobecně považován za nejúspěšnější traktor, jaký kdy byl vyroben.
Nová série traktorů dostala označení John Deere 8000. Vše na této sérii bylo nové: kabina CommandView s větším výhledem, ovládání a přístroje CommandArm, exkluzivní ovládání Field Cruise a motory o objemu 7,6 a 8,1 litru. Model 8400 s výkonem 225 koní na vývodovém hřídeli byl nejsilnějším klasickým traktorem na trhu a byl dostupný jen s pohonem všech kol.
Další tři modely – 8100 (160 k), 8200 (180 k) a 8300 (200 k) – mohly být vybaveny pohonem dvou nebo čtyř kol. Původně byly tři menší stroje vybaveny motorem o objemu 7,6 litru, ale později byly vybaveny motorem 6081 z nejsilnějšího traktoru o objemu 8,1 litru, s přeplňováním a mezichladičem stlačeného vzduchu se jmenovitými otáčkami 2200 za minutu.
Tři roky po odstartování této výrobní řady se ve Waterloo začalo s výrobu těchto modelů ve verzi s pásovým podvozkem. Kolové i pásové verze používaly stejné převodovky i motory. Po téměř 30 let John Deere nabízel kolové i pásové verze téhož traktoru.
Hezkých exemplářů traktorů řady 8000 v nabídce použité techniky už je jako šafránu, výjimky potvrzující pravidlo se ale čas od času v prodeji objeví. Mezi nimi se sluší upozornit na zcela výjimečný zelenožlutý exemplář, který nabízí Američan Sam Smith z Ohia. Ten nyní prodává John Deere 8400, který navzdory 22 létům na světě nikdy pořádně nepracoval. Na počítadle svítí 445,5 odpracovaných hodin, což na traktor z roku 1999 není mnoho. Tyto traktory dodnes na mnohých farmách pracují a zapojují se do těžkých polních prací. Víme o kusech, které se blíží k hranici 30 000 motohodin bez jediné vážnější poruchy…
Prodávaný kus po všech stránkách působí dojmem, jako by nedávno opustil výrobní linku. Majitel s ním bůhvíproč prakticky vůbec nepracoval. Proto jsou počasím či užíváním nedotčené všechny části motoru, exteriéru i interiéru. Máme bohužel k dispozici jen fotografie, na kterých je traktor ukryt pod prostěradly. Nahlédnout ale můžeme do interiéru, který byl ušetřen kontaktu se špinavými oděvy pracovníků, je zjevně čistý a zachovalý.
Takto se traktor jeví jako bez jakéhokoli viditelného opotřebení a podle prodávajícího je i v perfektním technickém stavu. Nevěřit nemáme důvod, díky němu se tak otevírá cesta ke vskutku svéráznému návratu do historie.