John Deere na mezinárodním veletrhu Agritechnica 2019 představí řadu novinek pro rok 2020. Již nyní jich pár oficiálně představil - o těch vás budeme informovat v následujících dnech. Mezi nimi ale není nová generace modelové řady traktorů 8R, a to i přesto, že se sociální sítě plní fotografiemi prototypů. Předpokládá se, že se traktory oficiálně představí až na zmíněném veletrhu. A má to být právě traktor řady 8R, který by měl být vybaven novou elektromechanickou převodovkou, o které zatím mnoho oficiálních informací nevíme. John Deere nechce sdělovat bližší informace. Řeč o ni však byla na tiskové konferenci DLG (pořádá veletrh Agritechnica, převodovka se představí na tomto veletrhu). Řada světových serverů tak přišla s následujícími informacemi.
Nový traktor John Deere 8R bude s největší pravděpodobností vybaven novou převodovkou eAutoPower. John Deere nahradil hydraulickou jednotku čerpadla a motoru dvěma elektromotory. Elektřinu zajišťuje generátor zabudovaný do traktoru. Tato elektromechanická převodovka má vyšší účinnost. Vyznačuje se menšími ztrátami energie oproti standardní plynulé převodovce s hydro čerpadly. Kromě toho se také očekává, že náklady na údržbu budou nižší. Převodovka bude k dispozici až někdy v roce 2021.
Elektromotory jsou tak velké, že dokážou nejen ovládat převodovku, ale také poskytují dodatečný elektrický výkon 100 kW pro přídavné stroje (díky řadě vývodům). Dodatečný výkon může být použit k pohonu například elektrických náprav cisterny a pluhu. Výhodou tohoto řešení je zmenšení prokluzu a zvýšení trakce. To znamená, že větší cisternu může tahat lehčí traktor. Tím se dostáváme k novince, kterou představí Joskin ve spolupráci s John Deere na veletrhu Agritechnica. Joskin ukáže třínápravovou cisternu s elektricky poháněnými nápravami E-Drive. Joskin toto řešení představil již před léty (traktor John Deere ale tehdy musel mít vpředu velký generátor elektřiny).
Kromě dvou elektricky poháněných hřídelí se konstrukce pohonu náprav E-Drive skládá také z elektromotoru a převodovky, kde je elektrický proud přeměněn na mechanický přenos energie na dvě hřídele. Motor i převodovka pocházejí od John Deere, který vyvinul celé řešení. Hřídele jsou vyvinuty společností MAN, která je známa z oblasti kamionového průmyslu.
Možná podoba nové modelové řady traktorů John Deere 8R