Motor s typovým označením S7509 splňuje nejnovější emisní normu Stage V. Motor je tedy vybaven filtrem pevných částic a selektivní katalytickou redukcí – nutné je doplňovat kapalinu AdBlue. Motor se do sériové výroby dostane až v roce 2023.
Až doposud Kubota vyráběla pouze dieselové menší motory. Motory využívá ve vlastních strojích a rovněž je dodává i jiným výrobcům zemědělské techniky – s motory značky Kubota se můžeme setkávat v malotraktorech či v nakladačích v zemědělském a stavebním sektoru. Kubota je lídrem na trhu s motory ve třídě do 75 kW (100 k). Její nejvýkonnější motor nalezneme v traktoru M7172 – jde o čtyřválcový motor o výkonu 125 kW (170 k). Ambice Kuboty, přesněji její divize pohonných jednotek, jsou jasné – stát se do pár let lídrem na trhu s motory o výkonu do 300 koní. Lze tedy očekávat, že nový motor S7509 bude taktéž nabízen i ostatním výrobcům strojů. Zároveň se otevře cesta pro výrobu vlastního traktoru s vlastním výkonným motorem. Japonci se netají tím, že chtějí nabízet výkonné traktory. Zatím si ale musí vystačit se spoluprací s Kanaďany - Kubota v Severní Americe spolupracuje s výrobce traktorů Versatile. Ten pro Kubotu vyrábí traktory Nemesis (Kubota je značí M8) o výkonu 150 kW (210 k), které jsou osazeny motory Cummins. Tyto traktory nejsou pod značkou Kubota M8 v Evropě k dostání. Jsou ale informace o tom, že Versatile chce modely Nemesis v Evropě nabízet. V Rusku je nyní budován výrobní závod.
Kubota vyvíjí i pro menší motory mikro-hybridní systém, který se uplatní ve vysokozdvižném vozíku. Zároveň se zabývá vývojem elektropohonů.
Ze společnosti Kubota v poslední době přišlo mnoho nových zpráv. Představena byla nová řada traktorů M6002, oznámen byl vývoj elektrického traktoru a firma představila i koncept traktoru. Publikovali jsme i informaci o tom, že na rozvojových trzích budou traktory Farmtrac v barvách Kuboty.