Hybridní motory Kubota využívají 48voltový generátor, který využívá elektrickou energii pouze v případě potřeby krátkodobého špičkového zatížení. Jeho integrací do systému řízení motoru je v případě potřeby k dispozici dalších 10 kW elektrické energie pro krátkodobé zatížení. To umožňuje řidiči zvolit režim jízdy přizpůsobený požadovanému použití nebo využít elektrickou energii ke kompenzaci příležitostných špičkových zatížení.
Hybridní technologie Seznam/">Kubota je vhodná zejména pro aplikace, kde se vysoké zatížení vyskytuje nepravidelně, jako jsou vysokozdvižné vozíky, zametací stroje, silniční válce, bagry, teleskopické manipulátory, kolové nakladače, generátory a vysokozdvižné pracovní plošiny.
Tříválcový vodou chlazený motor Kubota D1105 P2 Hybrid má výkon 24,8 koní (18,5 kW) při 3 000 ot/min a je vybaven spojkou umístěnou mezi spalovacím motorem a elektromotorem.
V závislosti na použití může obsluha při provozu volit mezi čistě spalovacím motorem, čistě elektrickým motorem nebo duálním pohonem, tj. kombinací spalovacího motoru a elektrického pohonu. Například v prostředí citlivém na hluk nebo emise lze spalovací motor vypnout a přepnout na elektrický pohon. Díky integrované spojce, která je zabudována do dodávané 20 cm dlouhé převodovky, zůstává motor kompaktní. To šetří místo ve srovnání s běžnými systémy a nabízí tak i větší flexibilitu při konstrukci strojů. K převodovce lze namontovat hydraulické čerpadlo pro pohon stroje.
Motor Kubota D1105 P2 se zdvihovým objemem 1,123 litru splňuje emisní normy EPA/CARB Tier 4 (zkušební režim NRTC/NTE) a EU Stage V a má maximální točivý moment 71,5 Nm při 2 200 ot/min. Má spalovací systém s nepřímým vstřikováním a integrovaný palivový systém. Zahájení výroby je plánováno na rok 2025.
Vodou chlazený mikrohybrid Kubota V3307-CR-T se čtyřmi válci a objemem 3,331 litru má jmenovitý výkon 55,4 kW při 2 600 ot/min. Motor se prostorově úsporně vejde do stroje, protože u vznětových motorů s výkonem do 56 kW není nutný systém následného zpracování výfukových plynů SCR. Eliminace systému SCR snižuje náklady na údržbu a provoz. Motor splňuje emisní normy EPA/CARB Tier 4 a EU Stage V.
Kromě toho společnost Kubota na veletrhu Plantworx představila svůj první vznětový motor s výkonem přes 200 koní, model Kubota V5009 řady 09. Tento motor byl vyvinut s cílem splnit zvýšené požadavky na výkon a rozmanité požadavky stavebních a průmyslových strojů. Poskytuje výkon až 210,9 koní (157,3 kW ) při 2 200 ot/min a splňuje emisní normy EPA Tier 4 a EU Stage V.
Novinkou v produktovém portfoliu Kubota jsou také elektronicky řízené motory Kubota D902-K a Kubota D1105-K, které jsou vybaveny nejmodernějším a trendy určujícím systémem Kubota TVCR common rail, vyvinutým výhradně pro malé motory. Mezi vlastnosti těchto nových tříválcových, vodou chlazených čtyřtaktních vznětových motorů patří nižší emise CO2 díky nízké spotřebě paliva, vysoký výkon i ve velkých nadmořských výškách a stálá stabilita otáček motoru.
Kubota také vyvíjí vodíkové motory. Čtyřválcový vodíkový motor o objemu 3,8 litru a výkonu 85 kW pracuje na čistý vodík. Motor vychází ze zážehového motoru Kubota WG3800. Díky zachování velikosti, resp. půdorysu stávajícího motoru, mohla společnost Kubota zachovat rozmanitost volitelného příslušenství a tím i kompatibilitu pro různé požadavky zákazníků.