Kubota je nyní jedním z předních hráčů na evropském trhu zemědělských a stavebních strojů. Vyniká nejen svými inovativními a vyspělými stroji, ale také jako globální poskytovatel ucelených řešení. Kubotu v roce 1890 založil Gonshiro Kubota v japonském městě Ósaka.
Od svého příchodu do Evropy, jednoho z jejích tří strategických regionů, Kubota usilovala o kvalitní vytvoření obchodní sítě. Vzájemná důvěra s jejími partnery a distributory byla klíčem k růstu v tak konkurenčním prostředí, jako je to evropské. To spolu s nabídkou vysoce konkurenceschopných a spolehlivých produktů udělalo z Kuboty jednu z předních značek v oblasti stavebnictví, péče o zeleň a zemědělství.
Založení první evropské dceřiné společnosti ve Francii proběhlo v roce 1974. Od té doby Kubota pokračovala v evropské expanzi s mnoha dalšími dceřinými společnostmi v Německu, Velké Británii, Španělsku, Itálii, Nizozemsku, Polsku a Turecku, aby podpořila růst těchto trhů. Dnes má společnost přibližně 5 000 zaměstnanců a více než 1 300 prodejců a distributorů v celém evropském regionu.
Aby mohla Kubota lépe sloužit svým zákazníkům, založila Innovation Center Europe (ICE) urychlující rozvoj nových obchodů v Nizozemsku, Výzkumné centrum KRDE – centrum výzkumu a vývoje traktorů, dvě evropská distribuční centra – NEDC v Alblasserdam (Nizozemsko) a SEDC v Cavaillonu (Francie) s cílem urychlit dodávku strojů zákazníkům. Dalším počinem bylo zprovoznění evropského logistického centra o rozloze 22 000 m2 se sídlem na severovýchodě Francie. Slouží pro rychlejší distribuci náhradních dílů po Evropě. Kubota navíc v Evropě provozuje továrnu Kubota Farm Machinery (závod na výrobu traktorů na severu Francie, založený v roce 2015) a Kubota Baumaschinen GmbH (závod na výrobu stavebních strojů v německém Zweibrückenu, založený v roce 1989).
Kromě toho v roce 2012 Kubota získala Kverneland Group, předního výrobce závěsné zemědělské techniky. V posledních letech došlo k dalším akvizicím velkých hráčů v Evropě, jako je Pulverizadores Fede nebo Gianni Ferrari, což dává Kubotě příležitost nabízet zákazníkům komplexnější a ucelenější sortiment strojů.
„Při oslavě 50 let Kuboty v Evropě je mi ctí ocenit odolnost a inovace, které definovaly naši cestu. Jako prezident Kubota Holding Europe vyjadřuji své nejhlubší díky našemu oddanému týmu a věrným zákazníkům, prodejcům, distributorům a partnerům v regionu. Tento milník označuje nejen naše minulé úspěchy, ale také vzrušující kapitoly, které společně napíšeme v následujících letech. Slavíme 50 let dokonalosti a očekávání toho, co je před námi,“ řekl Yasukazu Kamada, prezident Kubota Holding Europe.
Speciální logo pro zvláštní příležitost
Aby Kubota dále zdůraznila význam tohoto výročí, vytvořila specifické logo, které připomíná inovace, dokonalost a kreativitu.
Číslice „50“ je vytvořena v souladu se stylem značky, odkazuje na logo Kubota. Sluneční paprsky vycházející z čísla evokují vliv společnosti v Evropě i po celém světě, ale také její otevřenost světu. Tyto paprsky také odkazují na kompas, tedy na nové obzory pro zaměstnance i zákazníky. Malé čtverečky kolem názvu Kubota evokují přesnost a kontrolu. Zlatý kruh vyjadřuje oslavu. Modrá barva nevyhnutelně ukotvuje logo v identitě značky. Kulatý tvar odkazuje na věčný pohyb a společnost, která je neustále v pohybu. Kruh také odkazuje na Zemi a připomíná motto Kuboty „For Earth, For Life“.
Čeští zákazníci nyní mohou v rámci oslav výročí využít slevy na vybrané traktory a výhodné nabídky na servis. Pro více informací kontaktujte svého nejbližšího prodejce strojů Kubota.