„Navzdory obtížným podmínkám jsme udrželi nastavený kurz a výrazně zlepšili zisk, což nám dává základ, na kterém můžeme stavět. V lednu jsme představili naši strategii Dual+, abychom uspokojili různé potřeby na trhu a položili základy pro náš další růst v příštích letech. Přechod na ekologičtější pohonné systémy pro nás představuje obrovskou obchodní příležitost,“ říká generální ředitel společnosti Deutz Dr. Sebastian C. Schulte.
Strategie Dual+, zaměřená na další růst a vyšší ziskovost, kterou společnost Deutz přijala na začátku letošního roku, zahrnuje jak optimalizaci stávající hlavní činnosti v oblasti spalovacích motorů, tak vývoj nových produktů s nulovými emisemi. Tyto dva segmenty budou podpořeny globální expanzí servisní činnosti. Cílem v rámci nové strategie je do roku 2025 zvýšit tržby o téměř 30 % na více než 2,5 miliardy eur. Servisní činnost se na této částce má podílet přibližně 600 miliony eur. Ve stejném období je cílem zvýšit marži EBIT před započtením mimořádných položek na 6 až 7 %. Dlouhodobým cílem společnosti je trvale se etablovat mezi třemi největšími nezávislými výrobci pohonů a nejpozději do roku 2050 nabízet plně klimaticky neutrální portfolio výrobků a technologií.
Společnost Deutz zaujímá k dalšímu rozvoji svého klimaticky neutrálního produktového portfolia v segmentu Green zásadně technologicky otevřený přístup. To znamená zlepšování uhlíkové stopy spalovacích motorů, například prostřednictvím využití vodíku nebo syntetických paliv, a vývoj alternativních pohonných systémů, jako jsou elektrické pohony. Za tímto účelem bude společnost v nadcházejících měsících analyzovat všechny své aktivity v segmentu Green, aby přezkoumala jejich prodejnost. Společnost již dříve oznámila, že do těchto aktivit plánuje investovat více než 100 milionů eur. Vodíkový motor je již testován ve dvou projektech v Německu a v únoru 2023 bylo podepsáno memorandum o porozumění týkající se dodávky první malosériové výroby H2 agregátů do Číny.
Deutz v roce 2023 očekává, že prodá 175 000 až 195 000 svých motorů, což by mělo vést ke zvýšení tržeb na 1,9 až 2,1 miliardy eur.