Týmům sovětských konstruktérů bylo často vládou nařízeno navrhnout a postavit stroj na základě předem stanovených požadavků. Jelikož byl Sovětský svaz závislý na zemědělství, potřeboval traktor, který by byl schopen pracovat na rekultivaci slaných bažin. Tehdy nikdo nedoufal v zahraniční dodávky zemědělských strojů, a tak konstruktéři museli přijít s vlastním návrhem. Jenže práce v podobě rekultivace slaných bažin vyžadovala stroj s téměř neslučitelnými vlastnostmi. Traktor musel překonávat dlouhé vzdálenosti po silnici a zároveň být schopen pohybu v těžkém terénu. Konstruktérům se přesto stroj podařilo navrhnout a vyrobit!
Společnost NATI (Научного автотракторного института) v roce 1970 navrhla stroj nesoucí název TET-1000. O samotnou výrobu se pak postarala firma KhTZ . Tento skutečně obří traktor měl současně dva typy podvozků – pásový a kolový. Originální řešení poskytlo traktoru univerzálnost a schopnost pracovat na různých površích. Traktor byl osazen naftovým motorem T6DN o výkonu 700 koní. Hmotnost traktoru činila 32 tun.
Traktor vyvinul maximální rychlost 11 km/h na pásovém podvozku a 18 km/h na kolovém podvozku. Kolový podvozek se využíval při přepravě mezi slanými bažinami a pásový podvozek při rekultivaci. Traktor zvládl i orbu středních až těžkých půd do hloubky 30 cm. Koncepce „hybridního“ podvozku byla využita z toho důvodu, aby byly zachovány příznivé rozměry stroje. Jelikož se traktor pohyboval dopředu, dozadu, ale i do boku, pracoviště obsluhy v kabině bylo možné otočit o 90 stupňů. Konstruktéři šli ale ještě dál – pásový podvozek bylo možné demontovat a traktor využívat výhradně s kolovým podvozkem.
Experimentální traktor byl testován ve stepích Kazachstánu. K němu bylo připojeno různé zemědělské nářadí. Stroj nakonec obdržel dobré provozní hodnocení. Sériové výroby se ale nedočkal, jeho konstrukce byla příliš složitá. Dodnes nikdo jiný na světě nic podobného nevyrobil.