O tom, že Pöttinger přichází na trh s novou generací samosběracích vozů Jumbo, jsme psali nedávno. Neuběhlo mnoho času a Pöttinger oficiálně oznámil příchod nových modelů zkonstruovaných pro ještě větší výkony.
U nových modelů Jumbo 7000 byly přepracovány všechny základní komponenty tak, aby bylo možné vozy spojit s traktorem o výkonu až 500 koní.
Čistý sběr pícnin zajišťuje sběrač s pracovním záběrem 2 300 mm. Nový, hydraulicky řízený pohon sběrače automaticky upravuje svoji rychlost v závislosti na rychlosti jízdy. Píci sbírají prsty a jemně ji dopravují směrem nahoru k rotoru. Rotor je vyroben z vysoce odolné oceli, která zajišťuje ještě větší odolnost proti opotřebení v silně namáhaných oblastech. Tím je zajištěna delší životnost. Sběrač je možné demontovat a vůz využít třeba při odvozu silážní kukuřice od řezaček. Tím se Jumbo řadí nejen mezi samosběrací, ale i opravdové víceúčelové vozy. Demontováním sběrače se hmotnost vozu sníží o půl tuny.
Řezací ústrojí POWERCUT s asymetricky uspořádanými 48 noži zajišťuje teoretickou délku řezu 34 mm. K řezacímu ústrojí a nožům se lze dostat bez použití nářadí. Nože jsou vyrobeny z kalené oceli, která prodlužuje životnost. Zařízení AUTOCUT zajišťuje automatické broušení nožů. Trvale ostré nože mohou snížit spotřebu paliva až o 15 procent. Kromě toho lze snížit nároky na údržbu až o 45 minut denně. Broušení lze pohodlně provádět během přestávek. Nový elektrohydraulický pohon ještě více zkracuje dobu broušení.
Nové vozy jsou navrženy pro traktory o výkonu od 200 do 500 koní. Doba vykládky ložné plochy se snížila na 1 minutu. O rovnoměrnou vykládku řezanky se postarají dávkovací válce.
Poprvé mohou být vozy Jumbo vybaveny pohyblivou čelní stěnou (na přání), která poskytuje navíc objem 4,3 m3 při zachování délky vozu. Obsluha může volit stupeň stlačení a požadovanou úroveň plnění ložné plochy. Při sběru lze volit ze třech režimů zhutnění pícnin. To umožňuje se přizpůsobit různým druhům píce, obsahu sušiny a stupni naplnění ložné plochy vozu. Tyto tři režimy pomáhají zvolit vhodnou strategii plnění.
Vozy Jumbo jsou k dostání s dvou nebo třínápravovým podvozkem s hydropneumatickým odpružením. Nápravy mohou být řízené. Oba podvozky nabízí bezpečnou manipulaci, výjimečnou stabilitu na svahu a bezpečnost jízdy při vysokých rychlostech.
Pöttinger také přepracoval plachtový systém, který zabraňuje odletu pícnin během jízdy po silnici.
Vozy Pöttinger Jumbo lze ovládat přes řídicí systém POWER CONTROL a terminály ISOBUS EXPERT 75 a CCI 1200.