Historie kombajnů CLAAS se začala psát ve 30. letech 20. století. V té době již v Severní Americe nějakou dobu jezdily kombajny ve větším počtu. Americké kombajny však nebyly vhodné pro evropské sklizňové podmínky, kde byli lidé navíc k nové technologii skeptičtí. Změna se povedla až bratrům z rodiny Claas (August, Bernhard, Franz Junior a Theo Claas) s kombajnem Mäh-Dresch-Binder (MDB). Podařilo se jim sestrojit spolehlivě fungující sklízecí mlátičku pro zvláštní evropské sklizňové podmínky, která položila základy k tomu, aby se společnost Claas stala jedním z nejvýznamnějších světových výrobců těchto strojů.
Pro sklizeň v roce 1936 byl stroj s číslem 1 dodán na panství Zschernitz u Halle (Saale). To bylo před 85 lety. Netrvalo dlouho a prosadil se na trhu. Již v roce 1939 se na polích proháněl 100. model CLAAS MDB.
Tři muži s tímto taženým kombajnem dokázali sklidit v průměru asi 15 tun obilí, maximálně až 20 tun. Dříve k tomu bylo zapotřebí až 45 mužů.
Stroj představený v Detmoldu pochází z roku 1938 a společnost CLAAS jej koupila v roce 1994 za 4 000 marek, načež byl počátkem roku 2010 opraven ve vlastní restaurátorské dílně. Mlátička byla během předvádění tažena pásovým traktorem FAMO (Fahrzeug- und Motoren-Werke GmbH) z roku 1944. Také tento historický traktor byl dlouhá léta v majetku společnosti CLAAS.
Po druhé světové válce se společnosti CLAAS podařil průlom v oblasti sklízecích mlátiček díky taženému modelu Super. CLAAS pak v dalších letech představil modely Claas Hercules, Claas Matador, Claas Senator, Claas Dominator a Claas Lexion.