Svůj první vlastní traktor sestavil Hürlimann, narozený roku 1901, ve svém volném čase v roce 1929. Model 1K8 byl natolik úspěšný, že se začalo s výrobou menší série. Traktor byl osazen vodou chlazeným francouzským jednoválcovým motorem Bernard R3 s karburátorem. Výkon měl osm koní při 1 200 ot./min. Traktor byl vybaven reverzní převodovkou Maag. Cílem bylo spíše vyrobit sekačku na trávu než traktor, aby Hürlimann splnil očekávání švýcarských farmářů, kteří mají strmé a těžko přístupné pastviny. Bylo prodáno asi 102 kusů těchto traktorů, mnoho z nich bylo vyrobeno zcela ručně, bez pomoci strojů a nástrojů! V roce 1930 byl představen mírně výkonnější model Hürlimann 1K10. Do roku 1931 bylo prodáno 367 kusů. Tyto dva traktory vyráběné po celá desetiletí se staly legendami.
Od roku 1936 byl Hürlimann schopen dodávat traktory také s vlastními motory. Roku 1939 svoji strategii zase změnil. Firma Saurer z Arbonu u Bodamského jezera uvedla na trh dieselmotor s přímým vstřikováním, a ten musel mít. Tak došlo k tomu, že Hürlimann vyrobil vůbec první traktor vybavený dieselmotorem s přímým vstřikováním. Válka v celé Evropě však Švýcary záhy donutila přejít na benzín a dřevoplyn. Traktory Hürlimann proto bylo v té době možné předělat na benzínový pohon nebo vybavit generátorem na dřevoplyn. V roce 1949 nastal čas pro model Hürlimann H12. Všechny modely čtyřicátých let se vyznačovaly velmi příjemným estetickým vzhledem natolik, že získaly přezdívku Rolls-Royce mezi traktory.
V 50. a 60. letech minulého století zažíval Hürlimann zlaté časy. Model D 100 mu přinesl ohromný obchodní úspěch. Stal se nejprodávanějším traktorem ve Švýcarsku. Hürlimannovy výrobky byly stále lepší, větší a silnější. Špičkové modely už dlouho nebyly pro švýcarský trh se spoustou úzkých ploch nejvhodnější. Prodávaly se do zahraničí. Jedním z těchto modelů byl D600 s motorem o výkonu 65 koní. V této výkonnostní třídě se tehdy pohybovalo jen několik výrobců jako Hanomag nebo Deutz, možná ještě několik amerických značek.
Příkladem technického mistrovství Švýcarů by mohl být typ řízení, který umožňuje natočení volantu v úhlu až 85 stupňů, a tím vozidlu zajišťuje extrémní obratnost.
Prodejní úspěchy netrvaly věčně. Hürlimann doplatil na finančně náročnou výrobu v době agrární krize. Již v roce 1965 klesly tržby a hrozil bankrot jako u mnoha jiných značek zemědělských traktorů po celé Evropě. Všechno se zhoršilo smrtí zakladatele Hanse Hürlimanna v roce 1977, ale síla společnosti umožnila pokračovat ve výrobě traktorů a současně prodávat traktory značky Lamborghini.
Italský koncern SAME přišel na pomoc a švýcarskou továrnu Hürlimann převzal poté, co převzal i výrobu traktorů Lamborghini a vytvořil novou společnost SLH (iniciály SAME-Lamborghini-Hürlimann). Poslední čistokrevný Hürlimann byl vyroben v roce 1983. Od té doby se jedná o italské traktory Lamborghini nebo Same pod značkou Hürlimann. Hürlimann v roce 2019 oslavil 90. výročí od založení a představil nové traktory.
Ve fotogalerii se nachází dobové prospektové snímky a snímky traktorů vyráběných po roce 1983 do současnosti. Video níže pojednává o historii firmy v letech 1935-1960.