Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Rusové ukázali nejnovější modifikaci Kirovce. Poradit si má s manipulací veškerého materiálu

Zveřejněno: 26. 4. 2019

Petěrburský traktorový závod kdysi vyráběl legendární traktory Kirovets K-700. Dodnes jejich výroba pokračuje. Traktory vznikají také v nejrůznějších modifikacích. S těžkou manipulací by si nyní měl poradit nejnovější model K-708PK7, jehož výroba začne v srpnu tohoto roku.

Ovládání výložníku a lžíce se provádí skrze joystick.

Kirovets vyrábí kloubové traktory s různým výkonem motoru. Koncepčně jsou si ale podobné – motor se nachází v přední části, kabina mezi nápravami. Za kabinou a nad zadní nápravou má tedy dostatek místa. Nový kloubový nakladač K-708PK7 vychází z vyráběné řady K-700, takže využívá stejnou koncepci, avšak „obráceně“. Místo nad nápravou bylo využito k osazení čelního nakladače a kabina byla otočena.

K-708PK7 je určen pro vykládku a nakládku sypkých a pevných materiálů či k zemním pracím. Nakladač lze efektivně využít při výstavbě a údržbě všech typů silnic, v lomech, ve skladech, v zemědělství a při rekultivaci půdy. V novém modelu se zlepšily všechny hlavní technické parametry. Zvláštní pozornost při vývoji byla věnována komfortu. Výrobce uvádí, že se produktivita nakladače zvýšila o 50 % oproti předchůdci.

Nakladač pohání moderní šestiválcový motor YaMZ-536.45 ruské výroby, který poskytne výkon 240 koní a slibuje nižší spotřebu paliva. Motor je spřažen s převodovkou Advance 4WG180 s elektrohydraulickým ovládáním, která nabízí čtyři převody vpřed a tři vzad.

Konstrukce K-708PK7
Konstrukce K-708PK7

Kabina je modernější, již v základu nabídne klimatizaci a ovládání ramene a lžíce joystickem. Možné je nyní použít lžíci o větším objemu (nosnost při lehkých materiálech činí 7 000 kg). Provozní hmotnost stroje činí 20 500 kg.

V prodeji je již také variant K-708UDM s navýšeným výkonem motoru (300 koní) – tzv. Univerzální silniční stroj, což je podle výrobce unikátní kombinace čelního nakladače a buldozeru.

Jak jste si asi všimli, stroje jsou žluté – ty jsou určeny pro stavební trh, červené traktory zase pro zemědělství. Dodnes Kirovets vyrobil 480 000 traktorů, které dodává prakticky pro celý svět včetně České a Slovenské republiky.

Přečtěte si také

Autor: Milan Jedlička
Foto: Kirovets

Tématické tagy