Kirovets vyrábí kloubové traktory s různým výkonem motoru. Koncepčně jsou si ale podobné – motor se nachází v přední části, kabina mezi nápravami. Za kabinou a nad zadní nápravou má tedy dostatek místa. Nový kloubový nakladač K-708PK7 vychází z vyráběné řady K-700, takže využívá stejnou koncepci, avšak „obráceně“. Místo nad nápravou bylo využito k osazení čelního nakladače a kabina byla otočena.
K-708PK7 je určen pro vykládku a nakládku sypkých a pevných materiálů či k zemním pracím. Nakladač lze efektivně využít při výstavbě a údržbě všech typů silnic, v lomech, ve skladech, v zemědělství a při rekultivaci půdy. V novém modelu se zlepšily všechny hlavní technické parametry. Zvláštní pozornost při vývoji byla věnována komfortu. Výrobce uvádí, že se produktivita nakladače zvýšila o 50 % oproti předchůdci.
Nakladač pohání moderní šestiválcový motor YaMZ-536.45 ruské výroby, který poskytne výkon 240 koní a slibuje nižší spotřebu paliva. Motor je spřažen s převodovkou Advance 4WG180 s elektrohydraulickým ovládáním, která nabízí čtyři převody vpřed a tři vzad.
Kabina je modernější, již v základu nabídne klimatizaci a ovládání ramene a lžíce joystickem. Možné je nyní použít lžíci o větším objemu (nosnost při lehkých materiálech činí 7 000 kg). Provozní hmotnost stroje činí 20 500 kg.
V prodeji je již také variant K-708UDM s navýšeným výkonem motoru (300 koní) – tzv. Univerzální silniční stroj, což je podle výrobce unikátní kombinace čelního nakladače a buldozeru.
Jak jste si asi všimli, stroje jsou žluté – ty jsou určeny pro stavební trh, červené traktory zase pro zemědělství. Dodnes Kirovets vyrobil 480 000 traktorů, které dodává prakticky pro celý svět včetně České a Slovenské republiky.