Nový ocelový válcový kondicionér (o průměru 25 cm) disponuje ve standardní výbavě jak horním, tak spodním pohonem. Díky tomu je schopen bez problémů zpracovat a intenzivně upravit i velké objemy sklízené hmoty, Tento systém je konstruován právě pro vysokokapacitní nasazení. Oba válce kondicionéru jsou synchronizované, aby se jejich profily nemohli dotýkat. Právě proto je jejich běh velmi tichý a klidný. Další předností je konstrukce pohonu horního válce. Přestože je hnaný, může ho zachycený cizí předmět zvednout nahoru, aniž by se válce poškodily, nebo se přerušil pohon válců. Podle stavu sklízené hmoty lze přímo z kabiny velmi rychle a snadno změnit intenzitu zpracování v několika stupních (vzdálenost válců 0,5 mm až 25 mm). To garantuje možnost optimalizace průběhu prosychání a zároveň snižuje ztráty odrolem lístků, což se také velmi pozitivně projevuje na hodnotě krmiva. Krone své samojízdné žací mačkače vyvíjí přes 20 let.
BiG M 450 CR je standardně vybaven dopravníkem pro skládání řádků. Tak stroj může v jedné operaci sekat, upravovat píci a skládat ji do jednoho řádku. To šetří čas a díky nižšímu znečištění zvyšuje i kvalitu píce. Díky automatickému nastavení výšky na podvozku dosáhne stroj vysoké světlosti pro sklizeň velkého množství píce. Alternativně může být BiG M vybaven i nastavitelnými deflektory pro tvarování řádků, kterými lze ještě přesněji řídit proces zasychání sklizené píce.
Silný motor a hydropneumatické odpružení přední i zadní nápravy
Samojízdný žací mačkač pohání motor Liebherr se 449 PS (zdvihový objem 12 l), zpracování výfukových zplodin splňuje 5 stupeň a interval údržby je 1.000 provozních hodin. Motor a celá jednotka pohonu jsou uloženy na tzv. silentblocích, které přináší nejklidnější možný běh agregátu. Standardem je automatizované řízení motoru, které pro dosažení výkonu odpovídajícího okamžité potřebě samostatně přepíná mezi Eco- a M-režimem. To ve slabších porostech šetří výkon a tím i spotřebu paliva. Nově vyvinutá regulace mezního zatížení automaticky sníží pracovní rychlost v případě, kdy bylo dosaženo předdefinovaných otáček motoru. S touto regulací vždy dosáhnete čistého řezu.
Zrovna tak uživatel v praxi ocení hydropneumatické odpružení na přední i zadní nápravě; obě nápravy jsou výškově hydraulicky stavitelné. Podvozek se pro dosažení maximální světlosti při přechodu do pracovní polohy automaticky zvedne o 15 cm, při přestavení do silničního režimu se sníží do přepravní polohy. Tím je zajištěna přepravní výška BiG M do 4 m. Tento inovativní koncept vede k výraznému zvýšení komfortu řidiče při jízdě.
Pro maximální výkon je zde pracovní záběr 9,90 m a naopak při přepravě po silnici je tento BiG M díky přepravní šířce 3,0 m a výšce 4,0 m při rychlosti do 40 km/h vysoce profesionální přepravní prostředek. Stroj je možné vybavit i mulčovači, čímž se zvýší jeho využitelnost během roku.
Nový ISOBUS systém řízení Krone Guidance
Pro maximální odlehčení obsluhy nabízí Krone nový ISOBUS systém automatického řízení Krone Guidance. Krone Guidance disponuje různými režimy řízení, které pokryjí všechny pracovní podmínky ve kterých stroj bude pracovat. Krone Guidance garantuje maximální využití stroje z hlediska pracovního záběru a rychlosti. Samozřejmě lze použít i korekční signály různých dodavatelů, ať už EGNOS nebo RTK ( ± 2cm). Na přání může být BiG M vybaven i systémem řízení dílčích záběrů SectionControl pro ovládání zvedání a spouštění žacích jednotek.
Krone svým BiG M 450 CR s novými M-Rolls pozvedlo úroveň profesionalizace celkové koncepce samojízdných žacích strojů ještě výše. Na jedné straně přesvědčí stroj příkladnou úpravou píce za všech pracovních podmínek bez ohledu na to, zda se jedná o plodinu s jemnými lístky, nebo extrémně kamenité pozemky. BiG M dokáže dosáhnout enormního výkonu i na členitých malých pozemcích díky jeho enormní obratnosti a automatickému posuvu čelní žací jednotky.