Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Samosběrací vozy PRIMO

Aktualizováno: 2. 12. 2016

Vůz střední třídy s minimální energetickou náročností.

Pöttinger

Univerzální vozy střední třídy (objem od 35 do 80 m³) s hrabicovým vkládacím ústrojím s minimální energetickou náročností (od 70 do 130 k). Dělené překrývající se podávací hrabice a 31 nožů pro šetrnou manipulaci s krmivem. Vozy řady PRIMO 101 charakteristické svojí flexibilitou jsou využitelné při denním zeleném krmení nebo při sklizni sena, slámy a senáže.

Jistý přenos výkonu

Pohon vozů PRIMO jednostranným širokoúhlým kloubovým hřídelem. Vačková spojka proti přetížení. Jednoduchý válečkový řetěz (1 1/2 palce) s napínací kladkou pro spolehlivý pohon vkládacího agregátu. Automatické mazání řetězů pohonu sběrače a vkládacího agregátu (u provedení s osmi hrabicemi v základní výbavě).

  • Vkládací agregát se šesti hrabicemi pro traktory s výkonem od 70 do 110 k.
  • Vkládací agregát s osmi hrabicemi pro traktory s výkonem od 70 do 130 k.

Snížený podlahový dopravník

Podlahový dopravník je v přední části ložného prostoru snížený o 150 mm. Vůz s maximálním rozměrem pneumatik 620/40 R 22,5. Nová konstrukce dopravníku pro rychlé vyprázdnění celého ložného prostoru. Pohon zajišťuje silný hydromotor. Nastavitelná rychlost podlahového dopravníku pro vyprázdnění vozu dle délky žlabu. Dvourychlostní hydromotor podlahového dopravníku ve volitelné výbavě (od PRIMO 401). Garance rychlého vyprazdňování vozu. Podlahový dopravník je vybaven čtyřmi řetězy. Jejich lišty jsou oddělené a střídavě seřazené. Ložnou plochu tvoří tlakem impregnované dřevěné dno s dlouhodobou životností. Prkna jsou s drážkou, vtlačená do rámu a přišroubovaná.

Sklopitelná nástavba pro PRIMO

Hydraulicky sklopitelná horní část nástavby pro vozy PRIMO 351, 401 a 451 v základní výbavě. Řešení pro stáje s nízkou výškou průjezdu. Hydraulicky ovládaná zadní stěna je rovněž v základní výbavě. Při sklopení nástavby lze projíždět vjezdem do dvora nebo do stáje s výškou již 2,66 m.

  • Jednoduchá náprava v základní výbavě vozu PRIMO 351.
  • Odpružená tandemová náprava, 10,5 t.
  • Stabilita s minimálním tlakem na půdu

Masivní listové pružiny (9 listů) zajišťují potřebné odpružení. Dokonalé jízdní vlastnosti na žlabu a klidný chod na poli i na silnici. Rozteč uložení listových pružin 1100 mm. Kyvadlo pro rovnoměrné zatížení na obě nápravy. Při přejíždění velkých nerovností nejsou síly vyrovnávány jen odpružením, nýbrž také rovnoměrně rozděleny na obě nápravy.

Autor: Pöttinger
Foto: Pöttinger