„Čas jsou peníze,“ řekl Benjamin Franklin v roce 1748. Dnes je toto prohlášení v zemědělství důležitější než kdy jindy. To platí zejména při sklizni obilí, protože farmy a sklízecí mlátičky jsou stále produktivnější. Stroje sklízí stále více za méně a méně času. Nepříznivé je, když odvozní soupravy na poli nestíhají. Vývoj sklízecích mlátiček směr k vysokým výkonům je pak téměř k ničemu, protože stroje nemohou naplno využít svůj potenciál. Odvoz zrna od sklízecích mlátiček velkoobjemovými návěsy pomáhá, když se nehledí na problém ohledně utužování půdy těžkými soupravami. Zemědělec tak stojí před rozhodnutím, zda sklízet na plný výkon nebo upřednostnit ochranu půdy.
Fliegl našel řešení v podobě velkoobjemového překládacího vozu ULW 40 Vario na pásovém podvozku. Zemědělec se nemusí rozhodnout, překládací vůz totiž kombinuje jak výkonnost, tak ochranu půdy. Při použití překládacího vozu při sklizni lze snížit prostoje sklízecích mlátiček a zvýšit výkonnost sklizně až o 30 %. Překládací vůz Fliegl ULW 40 využívá 800mm široký pásový podvozek s výškou 1050 mm a délkou 3800 mm. Pásový podvozek má nejen pozitivní vliv na půdu, ale také jeho konstrukce významně zvyšuje tažnou sílu a současně snižuje spotřebu nafty. Důvodem je zejména nižší jízdní odpor. Vzhledem k nízkému odporu také jezdí vůz plynuleji v terénu, čímž se zvyšuje pohodlí při jízdě. Kromě toho je pásový podvozek díky své stabilitě lepší než pneumatika i na svazích.
Fliegl nabízí různé modely překládacích vozů s objemem od 20 do 45 m3. Překládací vůz vyprázdní až 10 tun za minutu. Tohoto výkonu je dosaženo pomocí podávacího šneku, který je mechanicky poháněn kloubovým hřídelem. Podávací šnek leží vodorovně pod žlabem ve směru jízdy. Díky této konstrukci má překládací vůz nízké těžiště a je stabilní. V přední stěně překládacího vozu je integrována dvojice průzorových oken, takže obsluha může sledovat proces plnění.
Právní předpisy týkající se šířky vozu na poli a silnici se v jednotlivých státech často liší. Fliegl ULW 40 tak má boční stěny s nastavitelnou šířkou. Na silnici je možné je zmenšit na šířku 2,55 m. V poli je však vyžadován co největší objem. Šířku lze proto rozšířit až na 3 m.
Ložnou plochu lze na přání vybavit válečkovou plachtou, která se snadno ovládá ze země. Dále je možné zakoupit příslušenství pro plnění secích strojů s velkým pracovním záběrem. Jedná se zejména o speciální šnek s délkou 6 m, který lze mechanicky natáčet. Je poháněn hydraulicky a má výkonnost přibližně 120 tun za hodinu.
Pro dokumentaci dat Fliegl nabízí vážicí zařízení FWS ISOBUS. Díky integrované tiskárně lze v případě potřeby okamžitě data vytisknout přímo v terénu. Není potřeba jezdit na váhu. Vážicí systém FWS ISOBUS váží dokonce i ve svažitém terénu velmi přesně, rychle a bez kalibrace. Díky této technologii jsou přepravní trasy i procesy nakládky a vykládky zaznamenávány poměrně hladce. Kromě toho lze do překládacího vozu integrovat sledovací zařízení, přes které lze dokumentovat celý sklizňový řetězec - z pole až do skladu obilí.
Překládací vůz Fliegl ULW 40 Vario byl představen na zemědělském veletrhu Agritechnica 2019