V červenci 1980 se v traktorovém závodě Lipeck představil technicky unikátní traktor LTZ-145. Vyvíjen byl už od roku 1961. Všechna čtyři kola byla nejen poháněna, řízená, ale i velikostně stejná. Traktoru toto řešení poskytovalo velmi dobré manévrovací schopnosti. Tehdejší nejrozšířenější traktory MTZ-50 a MTZ-80 měly kola na přední nápravě výrazně menší než zadní kola.
Přesně ve středu mezi nápravami traktoru byla umístěna velká prosklená kabina. Centrální umístění kabiny přineslo několik výhod - snížení otřesů, dobrá viditelnost vpřed i vzad, schopnost lépe se pohybovat vpřed i vzad. Traktor disponoval krátkými převisy vpředu a vzadu a zkosenou kapotou – to vše zajistilo kompaktní rozměry. Traktor byl navržen pro použití s nejmodernějšími zemědělskými stroji. Pohon strojů zajišťovaly rovnou čtyři vývodové hřídele. Pod šikmou kapotou byl umístěn vznětový motor o výkonu 150 koní. Technické řešení motorového prostoru apod. však umožnilo instalovat výkonnější motory, například s výkonem 200 koní nebo dokonce 250 koní.
Při jednom přejezdu po poli mohl traktor provádět až tři pracovní operace. Traktor si v praktickém nasazení vedl velmi dobře. Jeho sériová výroba ale nezačala z důvodu problémů na Ministerstvu zemědělství. Některé prameny uvádí, že musel ustoupit konkurenčnímu běloruskému MTZ. V roce 1995 však bylo možné zahájit výrobu modernizované verze LTZ-155 (vyrobilo se jen pár kusů).
Traktor LTZ-155 mě hmotnost 5,6 t – model LTZ-145 měl hmotnost 4,7 t – rozložení hmotnosti 50/50. LTZ-155 dostal i odlišnou kabinu a řadu dalších změn. V roce 2000 se objevila modifikace LTZ-155U, která neměla zadní řízená kola. Tato modifikace ve výrobě ale nezůstala dlouho. Již v roce 2004 byla výroba zastavena kvůli bankrotu závodu Lipeck Tractor Plant. Během 60 let provozu závodu opustilo výrobní linky více než 1,5 milionu traktorů.