Tatra Trucks je v situaci, kdy jí výrazně roste objem zakázek, a zároveň řada klíčových zaměstnanců dosahuje důchodového věku. Kromě toho se musí vyrovnat se situací, kdy je provoz vozidel stále závislejší na složité elektronice. „Hledáme elektrotechniky, elektromechaniky, elektro-konstruktéry i programátory, což jsou na českém pracovním trhu velmi vzácné profese,“ upozorňuje Natálie Linhartová, HR ředitelka Tatry.
Tatra věří, že dokáže zaměstnance získat nejen díky mzdě a benefitům, ale i díky atraktivní práci, kterou nabízí, a silné značce. Proto bude jedním ze sloganů náborové kampaně k získání 500 zaměstnanců otázka: Hledáš něco víc než jen práci?
V rámci kampaně chce Tatra komunikovat i své klíčové hodnoty:
Vlastenectví a patriotismus
Máme vlastní výrobek
Hledáme lidi, ne roboty
Tam, kde ostatní končí, Tatra pokračuje dál
Podporujeme tradici a historii
„Tatra je unikátní v tom, že není subdodavatel ani montovna. Vyrábíme finální výrobek s vysokou přidanou hodnotou. Naši zaměstnanci nestojí u pásu, kde dělají stále stejnou činnost. Mají pestrou práci a naučí se více profesí. Pro někoho je atraktivní i možnost práce v zahraničí, protože pomáháme našim zákazníkům po celém světě. Naše činnost není orientována jen na zisk: Mimo jiné podporujeme muzea a renovujeme historická vozidla,“ shrnuje výhody práce pro Tatru Natálie Linhartová.
Vzhledem k situaci na trhu se ke kampani Tatry Trucks připojily i další firmy, které působí v areálu kopřivnické automobilky. Tatra Defence Vehicle očekává více zakázek vzhledem ke konfliktu na Ukrajině a zvýšené potřebě posílit obranyschopnost nejen České republiky. Společnost Tawesco z Promet Group již realizuje navýšené poptávky stávajících i zcela nových strategických zákazníků, mimo jiné také samotné Tatry.
Podobná je situace ve firmě Tatra Metalurgie, dceřiné společnosti Tatry Trucks. Kromě nárůstu produkce tamní kovárny a slévárny dochází ve firmě k realizaci ekologizace slévárny, což je rozsáhlý projekt za několik set milionů korun. Jeho součástí bude kromě odprášení provozu také pořízení nových tavících pecí a nové formovací linky. Pro všechny zmíněné společnosti platí pravidlo, že polovina nových zaměstnanců bude kvalifikovaná, zbylé si firmy samy zaučí.
„V souvislosti s rozsáhlou náborovou kampaní jsme se rozhodli jít cestou synergie. Navzájem si vypomůžeme. Budeme koordinovat své aktivity tak, abychom si nepřetahovali lidi, a naopak si budeme mezi sebou aktivně doporučovat zájemce, které neumíme v konkrétní firmě využít sami. Sehnat dnes v našem kraji 500 nových zaměstnanců je náročný úkol. Věřím ale, že jej společně zvládneme,“ doplňuje Natálie Linhartová, HR ředitelka společnosti Tatra.
Náborová kampaň „Tatra hledá 500 zaměstnanců“ začala 23. 5. 2022. Bližší informace mohou zájemci o práci v Tatře získat na adrese zamestnani@tatra.cz a na nových personálních stránkách společnosti www.chcidotatry.cz.