Nová modelová řada traktorů John Deere 8R, 8RT a 8RX přichází s novým designem, který se od dosavadního zásadně liší. Traktory obléklo kalifornské designerské studio BMW Designworks, které vlastní známá mnichovská automobilka. John Deere chce s novým designem změnit svůj produktový design a zajistit pokrok v oblasti ergonomie a pohodlí. Proporce nových traktorů jsou téměř totožné s dosavadní generací, změny ale hledejme u praktických funkcí.
Přístup do kabiny se zlepšil díky klice umístěné ve spodní části dveří, které při otevření nabídnou větší místo pro vstup do kabiny. Klimatizace, která má větší výkon, se přesunula, čímž vznikl lépe přístupný prostor. Snížila se též hladina hluku v kabině. Obsluhu hýčká pneumaticky nastavitelné sedadlo potažené kůží, které poskytne masážní funkce, vyhřívání, odvětrávání a další elektricky nastavitelné prvky. Odpružení sedadla by mělo být lepší. K dispozici je také nový sloupek řízení a volant. Objem vestavěné chladničky se zdvojnásobil na 11 litrů. Vylepšení se dočkal i audiosystém. Autorádio se ovládá přes dotykový infotainment s úhlopříčkou 6,5 palců - je kompatibilní s Apple CarPlay. 360 ° LED osvětlení zajistí až o 60 % větší viditelnost v noci a ve dne.
Kromě čtyřpásových velkých kloubových traktorů řady 9RX bude k dispozici i nová řada 8RX s čtyřpásovým podvozkem. John Deere se odlišuje od své konkurence - Case IH Magnum RowTrac, New Holland T8 SmartTrax a Claas Axion 900 Terra Trac tím, že nenabízí polopásový podvozek (pásy jen na zadní nápravě) ale rovnou čtyřpásový. Důvodem tohoto počíná je i fakt, že traktory 8R byly mnohdy osazovány čtyřpásovým podvozkem bez souhlasu výrobce. Traktory mají šířku pod tři metry a jsou schopné jízdy rychlostí 40 km/h. Ve srovnání s dvoupásovými traktory řady 8RT jsou modely 8RX více stabilní. Společnost John Deere vyvinula nové čtyřbodové zavěšení kabiny, zvláště pro model 8RX , protože čtyři pásové jednotky a nápravy jsou odpružené.
S nástupem nové generace traktorů zavádí John Deere i nové značení, ze kterého je jednoduché určit výkon konkrétního traktoru. K dispozici bude pět úrovní výkonu 280, 310, 340, 370 a 410 koní. Šestiválcový motor PowerTech PVS a PSS se zdvihovým objemem 9 litrů dokonce dosahuje většího výkonu ve srovnání s dosavadní generací (maximum 458 koní u modelu 8R410).
Převodovka PowerShift 16/5 je k dispozici až po model 8R340 (ne pro 8R 370 a 8R 410). Volit lze i převodovku e23 Powershift a plynulou převodovku AutoPowr. Převodovka AutoPowr je ovládána novým joystickem CommandPro, který již známe z výkonných traktorů řady 6R. Od roku 2021 nebo 2022 budou traktory k dispozici i s novou elektromechanickou převodovkou. Zadní brzdy byly výrazně posíleny, takže přední brzdy již nejsou nutné, a to ani při rychlosti 50 km/h. Přední brzdy i tak lze na přání objednat.
U tak velkých traktorů se předpokládá, že budou pracovat s naváděcími systémy. Systém AutoTrac byl vylepšen a nyní spolupracuje s volitelným přijímačem StarFire 6000. Přenášení dat se provádí bezdrátově i do internetové platformy, kde je možné bezpečně spravovat hranice polí, naváděcí linie atd. Stahovat všechna data - pole, stroje a nástroje - potřebná pro jednotlivé úlohy přímo do traktoru zajišťuje systém AutoSetup, který bude k dispozici brzy po příjezdu prvních 8R do Evropy. JDLink zase umožní traktor sledovat, ovládat na dálku, pokud to bude provozovatel vyžadovat. Předvídat bude také možné poškození stroje, čímž se zabrání nákladným opravám.
Traktory se veřejnosti představí na zemědělském veletrhu Agritechnica 2019 v Hannoveru. Představí se tam také nový postřikovač, řezačka, traktory řady 6M a lisy.