Zetor Maxterra byl svého času nejsilnějším traktorem, který kdy brněnská továrna vyrobila. Sériová výroba byla nakonec několikrát odložena kvůli krizi (v letech 2009 a 2010, kdy vypukla hospodářská krize) a nedostatku peněz na investice. Vývoj ve společnosti Zetor však neustrnul, šestiválcový traktor s motorem DEUTZ s výkony 150 až 160 koní společnost představila v roce 2015 pod označením Zetor Crystal.
Vývoj traktoru Zetor Maxterra, tehdy ještě bez názvu modelu, oznámilo vedení továrny na jaře 2007 s tím, že sériová produkce začne v roce 2009. Cílem bylo zvednout počet vyrobených strojů. Zetor Maxterra prošel testy a homologačními zkouškami. Zetor nový traktor se silným šestiválcovým motorem potřeboval, aby se vyrovnal svým konkurentům. Nejtěžší traktor mu v nabídce chyběl a kvůli tomu se mu nedařilo hned na několika trzích.
Traktor Zetor Maxterra chtěl český výrobce Zetor nabízet ve čtyřech modelech s výkonem od 135 do 175 koní. Tehdy nejsilnějším modelem byl Zetor Forterra s výkonem 130 koní. „Šestiválcové provedení UŘ II se výkonům prototypu trakotru Zetor Maxterra blížilo, ale nemělo moderní převodovku a v dnešní době by nebylo uplatnitelné,“ uvedl Jiří Koláček, ředitel Výzkumného ústavu traktorů, kde model Zetor Maxterra vznikal, v rozhovoru pro server idnes.cz.
Podrobnější informace o rozměrech, hmotnosti, motoru, převodovém ústrojí, přední nápravě, kabině a zadním závěsu traktoru Zetor Maxterra lze najít v diplomové práci Lubomíra Vodáka.
Prototypy traktorů Zetor Maxterra prošly testováním přímo na českých farmách, někde zůstaly do současnosti. Jeden takový prototyp, konkrétně Zetor Maxterra 175 je nyní na prodej. Má odpracováno 1 352 motohodin. Prodávající uvádí, že je traktor osazen šestiválcovým motorem FPT a šestistupňovou plně synchronizovanou převodovkou s čtyřstupňovým násobičem a elektrohydraulickou reverzací.