Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Weidemann představuje novou generaci kolového nakladače Hoftrac 1380

Zveřejněno: 25. 3. 2021

S 13. sérií je firma Weidemann již léta úspěšná na trhu v oblastech zemědělství a chovu koní, obcí a obchodu/průmyslu. Modely byly stále inovovány a naposledy vyústily v typ 1380 s širokou škálou konfigurací, které byly u nynějšího nového modelu ještě vylepšeny. Výkon nového Hoftrac 1390, například s ohledem na motorizaci, nápravy a hydraulický výkon, lze velmi dobře přizpůsobit příslušným pracovním úkolům v různých průmyslových odvětvích.

Nově vyvinutý elektronicky řízený pojezd Weidemann, tzv. EcDrive (Electronic Control Drive) umožňuje zvýšit plný výkon stroje u modelů s nižším výkonem. Zdroj foto - tisková zpráva Weidemann

Model 1390 bude v budoucnu nabízen se třemi různými motory od Yanmar. Nynější motor má výkon 18,4 kW/25 PS a větší varianta 33,3 kW/45,3 PS. Právě proto je k dispozici ještě další motor s výkonem 40,1 kW/54,5 PS.

Nově vyvinutý elektronicky řízený pojezd Weidemann, tzv. EcDrive (Electronic Control Drive) umožňuje zvýšit plný výkon stroje u modelů s nižším výkonem. Další předností je, že motor o výkonu 25 koní splňuje emisní normu Stage V, a přitom se obejde bez následného zpracování výfukových plynů. Kombinaci vysoce účinného pojezdu a motoru bez následného zpracování výfukových plynů nabízí Weidemann pouze v této třídě strojů.

Varianty 45,3 koní a 54,5 koní disponují filtrem pevných částic a oxidačním katalyzátorem, přičemž není nutné používat močovinu. Malý motor nabízí nejvyšší maximální rychlost 20 km/hod. V případě větších motorů se volit maximální rychlost zvolit mezi 20 nebo teď nově 30 km/hod. Výkonná pracovní hydraulika nového nakladače nabízí 41,6 l/min nebo u větších modelů 49,4 l/min nebo volitelně 58,5 l/min. Nově volitelná hydraulika High Flow dokonce 84 l/min.

Kromě standardní nápravy T94 s hydrostatickým pohonem všech kol bez uzávěrky diferenciálu může být stroj vybaven také dvěma planetovými nápravami PA 940 včetně uzávěrky diferenciálu. Uzávěrku diferenciálu lze u těchto dvou náprav podle potřeby připojit a působí 100% na přední a zadní nápravu. To zaručuje maximální trakci, aniž by to mělo negativní dopad na spotřebu paliva nebo opotřebení pneumatik, jako je tomu u jiných systémů.

Kapotu motoru lze otevřít až nahoru a všechny komponenty, které vyžadují údržbu, jsou snadno přístupné. Nově bylo koncipováno uspořádání technických komponentů uvnitř stroje.

Weidemann ecDrive

Weidemann implementoval čtyři různé jízdní režimy. Auto-režim zajišťuje 100% výkon nakladače. V režimu Eco se otáčky motoru po dosažení požadované rychlosti jízdy sníží na 2 200 ot./min. Plný výkon je k dispozici už také v režimu Eco.

Další dva volitelné režimy jízdy jsou speciálně navrženy pro použití hydraulicky ovládaných přídavných zařízení nebo pro optimalizované provedení Y-cyklu nakládání. Režim M-drive je správnou volbou pro optimální provedení nakládacích cyklů na krátkých cestách, tzv. Y-cyklů nakládání. S těmito novými jízdními režimy lze množství hydraulického oleje různých přídavných zařízení velmi přesně dávkovat a ovládat. Proto je nasazení přídavných zařízení, resp. nakládání výrazně efektivnější a více komfortní.

Weidemann implementoval čtyři různé jízdní režimy. Zdroj foto - tisková zpráva Weidemann
Weidemann implementoval čtyři různé jízdní režimy. Zdroj foto - tisková zpráva Weidemann

Nová elektronická ruční brzda nabízí jak funkci Auto-hold, tak funkci Hill-hold. Brzda automaticky sepne, pokud je stroj v klidu, páka pro směr jízdy v pozici neutrálu nebo když řidič opustí sedadlo. Ruční brzda se uvolní automaticky, jakmile se stroj nastartuje pomocí plynového pedálu. Brzda může být samozřejmě také aktivována nebo deaktivována ručně pomocí spínače.

Standardem u modelu 1390 je P-kinematika, která zaujme přesným paralelním vedením v celém rozsahu zdvihu. Volitelně je k dispozici delší verze otočného ramene P-kinematiky, která zvyšuje výšku zdvihu o 20 cm. Kromě toho je k dispozici i P-Z-kinematika, kombinace P-kinematiky a Z-kinematiky.

Ergonomie a multifunkční joystick

Stroj má zcela nově vyvinut interiér a barevně orientovaný koncept obsluhy. Všechny ovládací prvky jsou snadno dostupné a řidič může na přehledném displeji vždy vidět nejdůležitější informace o stroji. Volant je možné nastavit podle požadavků řidiče. Zvětšen byl i otvor střechy s ochrannou mřížkou, stejně tak i ochranná střecha kabiny, aby byl zajištěn dokonalý výhled na pracovní plochu směrem nahoru. Ve standardním výbavě má stroj LED pracovní reflektory (2 vpředu a 1 vzadu). V této velikostní třídě má stroj velmi prostornou komfortní kabinu. Nakladač s kabinou je standardně vybaven osvětlením coming home, při kterém pracovní světla i světlo v kabině zůstanou rozsvíceny po dobu 20 sekund po vypnutí motoru. Vybírat lze i ze dvou typů dveří. Novým multifunkčním joystickem může řidič obsluhovat mnoho funkcí pomocí jedné ruky. K dispozici je též digitální displej a systém diagnostiky a analýzy.

Stroj má zcela nově vyvinut interiér a barevně orientovaný koncept obsluhy. Zdroj foto - tisková zpráva Weidemann
Stroj má zcela nově vyvinut interiér a barevně orientovaný koncept obsluhy. Zdroj foto - tisková zpráva Weidemann

Díky dobře umístěnému displeji má řidič optimální přehled o stroji. Vedle standardních ukazatelů, jako je teplota nebo stav paliva, se zobrazují také aktivní funkce, například zapnuté elektronické funkce nebo zapnutá uzávěrka diferenciálu.

S volitelným závěsným zařízením může model 1390 táhnout přívěs s celkovou hmotností až 3,5 t.

Autor: Milan Jedlička1) , redakce Agroportal24h.cz
Foto: Weidemann

1) z podkladů Weidemann