S výškou zdvihu 4,50 m lze provádět širokou škálu stohovacích a nakládacích úkolů. Také většina bočnic tím může být hravě překonána. Užitečné zatížení činí pozoruhodných 1,25 tun, takže velké balíky jakéhokoli druhu, stejně tak i různé hmotnosti materiálů nepředstavují žádný problém. No a kompaktní rozměry, 1,56 m šířka a výška pod 2 m, jsou vyvrcholením tohoto stroje. Může tak procházet malými průchody, vstupovat do úzkých prostorových situací a pracovat uvnitř. Kromě toho lze teleskopický manipulátor přepravovat na přívěsu, aby mohl vykonávat svou práci na různých místech. Všechny tyto aspekty společně učinily T4512 tak úspěšným v mnoha různých průmyslových odvětvích. Na veletrhu Agritechnica 2019 byla o tomto nakladači první zmínka.
Nový elektronicky regulovaný jízdní pohon pro optimální výkon
T4512 bude i nadále nabízen ve dvou motorizacích od firmy Yanmar. Avšak nynější motor je jen 18,4 kW / 25 PS a větší varianta 33,3 kW / 45 PS (dříve výkon motoru byl 31 nebo 40 PS). Nynější motor je nominálně sice pod výkonem svého předchůdce, ale dle údajů výrobce by měl disponovat lepším výkonem. Ale člověk se ptá, jak to. Řešení: exkluzivní, nově vyvinutý elektronicky řízený pojezd Weidemann, tzv. EcDrive (Electronic Control Drive), umožňuje také zvýšit plný výkon stroje i v nižších PS-třídách. Další předností je, že 18,4 kW motor splňuje stupeň V a přitom se obejde bez následného zpracování výfukových plynů. Tato motorizace se mimo jiné dobře hodí pro uživatele, kteří požadují od svého stroje méně provozních hodin.
Ve variantě 45 PS byla emisní norma stupeň V nahrazena instalací filtru pevných částic (DPF) v kombinaci s katalyzátorem na oxidaci nafty (DOC). U této technologie není nutné přidávat roztok močoviny (DEF). Celá jednotka motoru, včetně následného zpracování výfukových plynů, pochází z Yanmaru, takže všechny komponenty jsou dokonale sladěny a stroj se regeneruje automaticky při odpovídající provozní teplotě. Malý motor nabízí nejvyšší maximální rychlost 20km/hod. V případě většího motoru se dá maximální rychlost zvolit mezi 20 nebo teď nově 30km/hod. Pracovní hydraulika nového teleskopického nakladače je 28,6 l/min, volitelně 42 l/min nebo s volitelným High Flow 70 l/min. Aby stroj mohl dosáhnout delší doby provozu, byl objem nádrže zvýšen na 33 litrů. Další novinkou modelu T4512 je volitelný reverzibilní ventilátor, takže i přímo v prášeném pracovním prostředí je možné chladicí jednotku a větrací mřížku pohodlně ofoukávat ze sedadla řidiče a stroj si může zachovat plnou chladicí kapacitu. Weidemann obecně při přepracování teleskopického nakladače věnoval zvláštní pozornost ještě lepší údržbě a dostupnosti služeb. Kapotu motoru lze otevřít až nahoru a všechny komponenty, které vyžadují údržbu, jsou snadno přístupné. Uspořádání technických součástí v motorovém prostoru bylo nově koncipováno: vedení hadic a kabelů s pevnými body a držáky, umístění pojistek, relé a řídicí jednotky. V případě servisu to vede pak k hladkým opravám.
Weidemann ecDrive
S novým elektronicky řízeným pohonem ecDrive (Electronic Controlled Drive) lze teleskopický nakladač řídit a používat podle potřeby. Pro tento účel Weidemann implementoval čtyři různé jízdní režimy. Auto-režim zajišťuje 100% výkon stroje. V režimu Eko se otáčky motoru po dosažení požadovaných otáček vozidla sníží na 2 200 ot./min, takže je možné jak snížení hluku, tak i úspora paliva.
Další dva volitelné režimy jízdy jsou speciálně navrženy pro použití hydraulicky ovládaných přídavných zařízení nebo pro optimalizované provedení Y-cyklu nakládání. V takzvaném režimu přídavných zařízení je podporováno použití přídavných zařízení. Tady nastavíte rychlost dieselového motoru pomocí ručního plynu a regulujete rychlost jízdy pomocí plynového pedálu nebo tempomatu. S jejich pomocí lze rychlost nastavit přes displej velmi přesně na 0,10 km/hod. To garantuje konstantní posun pro přídavné zařízení. Pokud je břemeno přídavného zařízení příliš vysoké (např. různé prořezávky před mulčovačem), stroj automaticky sníží rychlost, aby zajistil přídavnému zařízení nejvyšší možný výkon. Je-li břemeno odstraněno, je stroj přepnut zpět na přednastavenou rychlost. Jedná se přitom o funkci tempomatu. Pokud však chcete zrychlit jízdu nebo couvání, můžete pedál nohou kdykoli sešlápnout a stroj dokonce uvést na maximální rychlost.
Režim M-drive je správnou volbou pro optimální provedení Y-cyklů nakládání: Zde nastavíte rychlost dieselového motoru pomocí ručního plynu a regulujete rychlost jízdy, resp. řídící tlak, pomocí plynového pedálu. Tím je popojíždění zbytečné a podporuje tak provádění rychlých cyklů Y-nakládání.
S těmito novými jízdními režimy lze teleskopický nakladač T4512 a množství hydraulického oleje různých přídavných zařízení velmi přesně dávkovat a ovládat. Proto je nasazení přídavných zařízení, resp. nakládání výrazně efektivnější a více komfortní.
Nová elektrická ruční brzda nabízí jak funkci Auto-hold, tak funkci Hill-hold. Brzda automaticky sepne, pokud je stroj v klidu, směr jízdy na neutrálu nebo když řidič opustí sedadlo. Podobně se ruční brzda uvolní automaticky, jakmile se stroj nastartuje pomocí plynového pedálu. Brzda může být samozřejmě také aktivována nebo deaktivována ručně pomocí spínače.
Díky řízení všech kol, známého z předchozího modelu, lze využít plnou manévrovatelnost a výkon na malém prostoru. Nově u modelu T4512 jsou dva další volitelné režimy řízení, jak již víte z větších typů teleskopických nakladačů Weidemann: pomocí řízení předních kol docílíte bezpečné jízdy i při vyšších rychlostech, například při jízdě po silnici. Krabí řízení umožňuje navigovat do strany na přesné centimetry, například pokud pracujete blízko zdi a chcete se od ní vzdálit.
Ergonomicky komfortní kabina s multifunkčním joystickem
Stroj má zcela přepracovaný interiér a barevně orientovaný koncept obsluhy. Ergonomicky komfortní kabina nabízí přehledné, dle barevného systému zabudované uspořádání spínačů. Všechny ovládací prvky jsou snadno dostupné a řidič může na přehledném displeji vždy vidět nejdůležitější informace o stroji. Nově je v kabině 3pólová zásuvka, naklápěcí loketní opěrka s odkládací přihrádkou, stejně tak i držák na pití a odkládací síťka. Volitelně si nyní můžete vybrat rádio a připojení USB. Volant je možné individuálně nastavit podle požadavků řidiče. Tak je zaručeno, že každý řidič může se strojem pracovat ergonomicky a bez únavy.
Novým multifunkčním joystickem může řidič obsluhovat mnoho funkcí pomocí jedné ruky. Takto je jednoduše aktivována nepřetržitá funkce 3. řídícího okruhu přes páčkový přepínač na keypadu a může být ovládán přímo joystickem- plynulým průhybem na seřizovacím kolečku také v obou směrech. Vysouvání teleskopu u teleskopických nakladačů je možné proporcionálně ručním ovladačem, takže pracovní rychlost lze přizpůsobit individuálně. Dále lze obě elektrické funkce také aktivovat stisknutím tlačítka nebo aretací na joysticku. Obě elektrické funkce nejsou na sobě závislé, takže řidič je může konfigurovat samostatně.
Digitální displej a wedias systém diagnostiky a analýzy
Když je displej dobře umístěn v zorném poli řidiče, můžete mít optimální přehled o stroji. Vedle standardních ukazatelů, jako je teplota, stav paliva nebo provozní hodiny, se zobrazují také aktivní funkce v kokpitu, například zapnuté elektrické funkce, trvalý provoz 3. řídícího okruhu nebo zapnutá uzávěrka diferenciálu. Systémem diagnostiky a analýzy wedias Weidemann se dá vyhodnotit mnoho funkcí, kromě jiného jízdní funkce, teleskopické funkce, 3. řídicí okruh, údaje o motoru a funkce elektrického systému. Aktivní chybová hlášení na displeji řidiče okamžitě upozorní na možné chyby a dávají mu možnost rychle reagovat. Díky přesnému označení čísel chyb může prodejce přijít ke stroji připravený a s vhodnými náhradními díly. Následná analýza chyb značně usnadňuje další diagnostiku a monitorování chyb. To vede k úspoře času, peněz a snížení stresu.
Dobrý výhled a dobré klima mají za následek dobrou práci
Přehlednost, která již vyznačovala existující T4512, byla také při opětovném oživení stroje vysokou prioritou. Tímto způsobem je díky nové kabině optimálně zajištěn jak výhled dopředu, tak pohled nahoru. Viditelný výřez ve střeše kabiny byl zvětšen tak, aby byl pohled na pracovní plochu volnější. Jak přední, zadní, tak i stěrače střechy jsou standardně součástí. Ty zajišťují díky čistým oknům dobrý výhled - to je jasná výhoda, zejména při nakládání a stohování. Nová výsuvná roleta chrání před slunečním zářením. Vylepšený pohled dozadu zajišťuje nyní vyhřívané zadní okno, které je rovněž vybaveno stěračem. Pro optimální výhled na pravou stranu byl nakladač vybaven šikmou kapotou a několika zpětnými zrcátky. Pracovní světla jsou nyní standardně ve verzi LED s 1000 lumeny v přední a zadní části střechy kabiny. Volitelně lze kombinovat další LED světlomety, například na teleskopickém ramenu a střeše kabiny, buď v 1 000 nebo ve vysokém výkonu s 2 000 lumeny.
Pracovní atmosféra se u nového T4512 se také změnila: instalace nového, ještě účinnějšího topného a ventilačního systému s ventilátorem, filtrem čerstvého vzduchu a dobře umístěnými vzduchovými tryskami významně zlepšily pracovní atmosféru. Při obzvlášť vysokých venkovních teplotách je klimatizace doporučena jako volitelné příslušenství. Kromě toho lze jak velké horní okno dveří, tak i zadní okno nastavit štěrbinovým větráním. A jako obvykle od předchůdce, lze horní okno dveří také zcela otevřít o 180 stupňů a lze jej zamknout v zadní části kabiny. S těmito různými možnostmi se řidič může rozhodnout individuálně a v závislosti na teplotě, jak si nastaví své pracovní klima v kabině.
Jedinečný systém vls (Vertical Lift System)
Jedinečný na trhu a již nejlépe zavedený asistenční systém řidiče patentovaný společností Weidemann, zvyšuje stabilitu stroje a pokračuje tak i s novým T4512. Systém vls (Vertical Lift System) umožňuje plynulé pracovní procesy a prostřednictvím poloautomatických teleskopických pohybů podporuje práci v komplexním prostředí obsluhy. Téměř vertikální směr zdvihu, popř. spouštění zajišťuje stabilitu stroje. Hladký způsob práce a snadnější obsluha stroje zvyšují kapacitu pro překládání. Zkušení řidiči mohou díky vls pracovat ještě rychleji a bezpečněji. Nezkušení řidiči získají cennou podporu při zvedání a nakládání.
Nový dynamický design
Kompletním přepracováním T4512 a mnoha novými funkcemi a znaky, provedl Weidemann facelift tohoto stroje. Dynamická, nápadná linie je patrná zejména na kapotě s upraveným vedením vzduchu a novou kabinou. Dalším výrazným vizuálním prvkem je nová červená střecha, která již našla cestu do dalších modelů řady Weidemann. Celkově vzato byl nový teleskopický nakladač T4512 zásadně přepracován a nabízí zákazníkům mnoho nových funkcí a možností pro individuální vybavení a práci podle potřeb. Tímto by měla být i nadále vydlážděna cesta jednoho z úspěšných strojů řady Weidemann.