Krone nabízí vozy RX ve třech variantách: RX 360 GL/GD (rovná čelní stěna, krátká záď), RX 400 GL / GD (pohyblivá čelní stěna, krátká záď) a RX 430 GL (pohyblivá čelní stěna, dlouhá velkoobjemová záď).
Pro novou konstrukční řadu je charakteristický jednotný rám, na který jsou jednotlivé modely montovány, dále sběrací ústrojí EasyFlow o záběru 2015 mm a 8řadý řezací rotor. Široké sběrací ústrojí umožňuje nerušený sběr píce i při rychlé jízdě a zaručuje maximální průchodnost. Proto i u strojů RX využívá Krone osvědčené patentované uspořádání dvojitých prstů do W, které zaručuje plynulý tok píce a v celé šířce rovnoměrné plnění řezacího a dopravního agregátu. Vyplývá z toho příkladná kvalita řezání, vysoká hltnost a ještě lepší vytížení prostoru vozu.
8řadý řezací rotor o průměru 880 mm je poháněný převodovkou s olejovou náplní umístěnou na boku. Dopravní šířka rotoru činí 1760 mm. Řady prstů s navařenými hardoxovými pásky jsou spirálovitě uspořádané a díky tomu má rotor obzvlášť klidný chod, čistý řez a velmi dlouhou životnost.
Velmi praktické je i řezací ústrojí, které je vybaveno 46 noži a umožňuje řezat senáž na teoretickou délku řezanky až 37 mm. Požadovanou délku řezanky lze snadno a rychle nastavit pomocí centrálního řazení nožů do záběru (0, 23 nebo 46 nožů). Dalším komfortním vybavením je nožový nosník s vyklápěním na bok podél levé strany vozu. Výměnu nožů tak lze pohodlně a ergonomicky provádět vedle senážního vozu na vyklopeném nosníku.
Při konstrukci vozu využívá Krone osvědčené celokovové nástavby s vepředu sníženým příčkovým dopravníkem. Malou vzdáleností klanic je dosaženo maximální stability bočnic. Díky pozinkovaným trapézovým plechům s práškovou povrchovou úpravou je zaručena jejich velmi dlouhá životnost. Štěrbiny v čelní stěně umožňují výborný výhled do ložného prostoru. Velké vstupní dveře na levé straně vozu slouží pro pohodlný přístup do prostoru vozu a jsou rovněž součástí sériové výbavy.
Charakteristickým znakem dvouúčelových vozů RX 400 GL/GD a RX 430 GL je pohyblivá čelní stěna, která zvětšuje ložný prostor o cca 4 m3. Při vykládce napomáhá rychlému vyprázdnění vozu beze zbytků. Během nakládky se stěna nachází v téměř kolmé poloze. Jakmile je zadní část vozu kompletně naložena, naklopí se stěna dopředu a vytvoří tak další prostor pro náklad. Při vykládce se stěna opět posune dozadu a pomáhá při procesu vykládky vytlačit píci z přední části vozu. Pak následují pohyby vpřed a vzad, aby došlo ke kompletnímu vyprázdnění vozu.
Nový vůz RX je k dispozici jak s náběhovým řízením, tak i s nuceně řízenou nápravou. Výhody nuceného řízení jsou patrné při jízdě po vrstevnici, kdy vůz má snahu sjíždět. Nuceným natočením kol lze jízdní směr vozu upravit. Při další jízdě, třeba po spádnici, se kola stáčí automaticky zpátky. Rovněž při couvání se nuceně řízená kola natáčí spolu s ostatními a není nutné je manuálně blokovat.
Hydraulický nápravový agregát propůjčuje vozu bezpečnost a stabilitu v příčném směru. Zatížení se rozděluje rovnoměrně na levou i pravou stranu s minimálním pružením. To výrazně snižuje nebezpečí kývání do stran, změny těžiště nebo převrácení. Krone montuje hydraulický nápravový agregát sériově do všech vozů RX. Štíhlý tvar oje umožňuje velký rejd a propůjčuje soupravě lepší manévrovací schopnost.
Koncepce připojení vozu rovněž vychází z požadavků praxe. Všechny dvouúčelové senážní vozy RX se používají se spodním závěsem. V kombinaci s kulovou spojkou je možné přenášet na oj zatížení až 4 000 kg. Velké hydraulické válce se starají o bezpečné zvedání vozu. Sériové odpružení oje je zárukou komfortní jízdy po silnici i na poli. Požadujete-li ještě více komfortu, můžete využít volitelnou výbavu. Například nakládací automatiku PowerLoad, zrychlený chod příčkového dopravníku, LED reflektory, automatické ovládání lomené oje, doplňkový kryt ložného prostoru a váhu.