Dnes je 30.10. – svátek slaví Tadeáš

Alliance 354 Agriflex VF: vědecký důkaz, že technologie VF přináší výhody

Zveřejněno: 15. 7. 2022

Nové vědecké poznatky o pneumatikách Alliance Agriflex 354 VF pro traktory a postřikovače. Nabízí nižší tlak huštění nebo vyšší zatížení.

Dánský tým vědců se zaměřuje na speciální řešení kol a jeho účinky na následný výnos a kvalitu obilí.

Po první řadě vědeckých pokusů v terénu, které provedla společnost SEGES Innovation ve spolupráci s NDI Group (výhradním distributorem pneumatik Alliance od Yokohama Off-Highway Tires v severských zemích), byla letos v dubnu zahájena nová studie. Tato druhá studie probíhá v Agerbæk Machinery Station ve městě Agerbæk ležícím asi 20 kilometrůc severovýchodně od dánského Esbergu. Tentokrát se dánský tým zaměřuje na speciální řešení kol a jeho účinky na následný výnos a kvalitu obilí. Porovnává se řešení s dvojitými úzkými ráfky a pneumatikami Alliance 354 Agriflex VF Row Crop se sníženým tlakem huštění, které se odvalují mezi řádky obilí, a řešení se sadou širokých pneumatik, které se odvalují v prostoru čtyř řádků obilí během setí.

Doron Salomon, ředitel řízení produktů v Yokohama Off-Highway Tires (YOHT) Europe, říká: „Velice si ceníme vědeckých údajů, které hovoří v náš prospěch. Vzhledem k tomu, že tento terénní výzkum provádějí nezávislí vědci, máme jistotu, že jsou dodržovány vědecké normy, takže získáme spolehlivé údaje a informace pro naše zákazníky.“

Nejnovější technologie VF pro pěstování řádkových plodin

Alliance 354 Agriflex+ VF jsou ideální pneumatiky pro velkokapacitní polní postřikovače a traktory používané při pěstování řádkových plodin. Vyrábějí se s využitím nejnovější technologie VF a jsou navržené tak, aby při stejném tlaku huštění unesly až o 40 % větší zatížení než standardní pneumatiky pro postřikovače řádkových plodin nebo polní postřikovače. Nebo jinak, tyto pneumatiky unesou standardní zatížení při tlaku huštění nižším o 40 %. V závislosti na převládajících půdních podmínkách představuje tento provozní režim ideální příležitost k minimalizaci dopadů na půdu při dosažení maximální provozní účinnosti.

Alliance 354 Agriflex+ VF jsou ideální pneumatiky pro velkokapacitní polní postřikovače a traktory používané při pěstování řádkových plodin.
Alliance 354 Agriflex+ VF jsou ideální pneumatiky pro velkokapacitní polní postřikovače a traktory používané při pěstování řádkových plodin.

Tyto pneumatiky mají index rychlosti D, proto jsou vhodné pro jízdu po silnici rychlostí až 65 km/h. Vzhledem k tomu, že velké polní postřikovače jezdí často po silnicích mezi čerpací stanicí a polem, nyní je jen zřídkakdy zapotřebí upravovat tlak v pneumatikách pro plnou nebo prázdnou nádrž, a to díky rozsahům zatížení a tlaku vzduchu poskytovaným pneumatikami Alliance 354 Agriflex VF. Tyto pneumatiky lze používat s mnohem nižšími hodnotami tlaku než u standardních pneumatik.

Pneumatiky Alliance 354 Agriflex VF mají výjimečnou odolnost proti průrazům, vynikající záběr a znamenité samočistící vlastnosti zajišťované ideálními mezerami mezi segmenty R-1W, proto významně zvyšují produktivitu zemědělských strojů.

Vědecky podložené: optimální rady pro zákazníky

Henning Sjørslev Lyngvig, hlavní odborník na plodiny a prostředí zemědělských strojů ve společnosti SEGES, popisuje metodu experimentu s pneumatikami takto: „Jezdíme se dvěma různými konfiguracemi kol ve čtyřech samostatných řádcích během setí obilí. V průběhu roku provedeme ověření a posouzení růstu a kvality obilí. Na podzim po sklizni zanalyzujeme údaje a porovnáme úrodu obilí. Potom učiníme závěr, jak významný účinek má dané řešení kol na výnos a kvalitu obilí“. Podle pana Lyngviga jsou k dispozici výsledky studie, která byla před časem provedena v Německu: „Již se ukázalo, že používání určitého řešení kol, které umožňuje jízdu pneumatik mezi řádky, zvyšuje výnos, ale tentokrát je to poprvé, kdy jsme zahájili takový experiment v Dánsku. Velice se těšíme, až dostaneme výsledky a dozvíme se, jaké nové, cenné poznatky a prakticky uskutečnitelné znalosti přinesou zemědělcům.“ Henning Sjørslev Lyngvig a jeho kolega Martin Mikkelsen ze společnosti SEGES předpokládají, že vyhodnocení bude dokončeno a výsledky budou připraveny k vydání do konce roku 2022.