Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Britové z EMotive vyvíjí ekologickou alternativu k Mercedesu Benz Unimog. Elektrický náklaďák má zamířit i do zemědělství

Zveřejněno: 24. 1. 2022

Britská společnost EMotive, která stojí i za prvním elektrickým terénním elektromobilem na světě, zahájila na crowdcube kampaň. Chce vybrat peníze na to, aby svůj prototyp (ekologická alternativa k vozu Mercedes Benz Unimog) dovedla do další fáze vývoje.

Společnost EMotive představila prototyp vozidla pro použití v zemědělství. Vybaveno je předním i zadním závěsem.

EMotive si klade za cíl vyplnit mezeru na trhu, která v současné době v této třídě dopravních prostředků existuje. Chce nabídnout cenově dostupná elektrická vozidla pro hasičské sbory, zemědělství a turistiku.

Zatímco nové osobní a dodávkové automobily musí do roku 2035 splňovat cíle britské vlády týkající se nulových emisí, dalším velkým tématem budou lehká a středně těžká užitková a terénní pracovní vozidla, a proto společnost EMotive navrhuje a vyvíjí svou převratnou elektrickou platformu pro vozidla o hmotnosti 6 - 12 tun. V Anglii také už existuje návrh na ukončení prodeje nákladních vozidel poháněných fosilními palivy. Podle plánu byl rok 2035 stanoven jako datum ukončení prodeje nových vozidel se spalovacím motorem (o hmotnosti od 3,5 do 26 tun). Jinde vládní orgány zavádějí stále přísnější emisní normy pro terénní vozidla – jde například o USA, Čínu a Indii.

Společnost EMotive chce svá elektrická terénní vozidla nabízet prostřednictvím licence, kterou si zakoupí určitý výrobce techniky. Zákazníci tak mohou využívat celosvětově zavedené prodejní a servisní sítě již existujících výrobců techniky. Licenční model, který přináší licenční poplatky za každý vyrobený kus, úspěšně použil zakladatel společnosti EMotive Bruce Palmer ve své předchozí firmě Elemental Digest Systems.

Strategie EMotive je postavena tak, že využívá komerčně dostupný podvozek a pokročilou pohonnou jednotku.
Strategie EMotive je postavena tak, že využívá komerčně dostupný podvozek a pokročilou pohonnou jednotku.

Strategie EMotive je postavena tak, že využívá komerčně dostupný podvozek a pokročilou pohonnou jednotku. EMotive využívá jedinečný inteligentní systém dodávky energie, který zajišťuje čistě elektrický pohon jednotlivých kol vozidla. Platformu lze v závislosti na aplikaci nakonfigurovat na pohon dvou, čtyř nebo šesti kol. Technologii EMotive tak lze využít ve všech typech vozidel, od užitkových až po vozidla pro extrémní terén a vojenská vozidla schopná provozu v těch nejnáročnějších podmínkách na světě.

Cílem EMotive je také nabídnout ekologická expediční vozidla.
Cílem EMotive je také nabídnout ekologická expediční vozidla.

Sofistikovaná elektrická architektura E-Motive zahrnuje pokročilé řízení točivého momentu, inteligentní distribuci energie a telematiku, jakož i inteligentní řídicí strategie, které umožňují snadnou integraci uživatelského vybavení, například autonomního řízení.

Technologii EMotive lze využít ve všech typech vozidel, od užitkových až po vozidla pro extrémní terén a vojenská vozidla schopná provozu v těch nejnáročnějších podmínkách na světě.
Technologii EMotive lze využít ve všech typech vozidel, od užitkových až po vozidla pro extrémní terén a vojenská vozidla schopná provozu v těch nejnáročnějších podmínkách na světě.

Společnost EMotive představila prototyp vozidla pro použití v zemědělství. Vybaveno je předním i zadním závěsem. Platforma může přepravovat náklad o hmotnosti 4,0 až 6,0 t. Vozidlo je popisováno jako ekologická alternativa k vozu Mercedes Benz Unimog. Uplatnit se tak může v lesnictví a zemědělství. Vozidlo je postaveno na komerčním podvozku. Elektrická architektura hnacího ústrojí zahrnuje pokročilé řízení točivého momentu, inteligentní rozdělování výkonu, telematiku a možnost autonomního řízení.

Všechna kola jsou poháněna elektricky a vozidlo lze nakonfigurovat na pohon dvou, čtyř nebo šesti kol. K dispozici bude široká škála různých výkonů, ale základní vozidlo dosáhne maximálního výkonu 668 kW (895 k). Elektrická energie je dodávána z akumulátoru. Společnost již investovala téměř 2,0 milionu liber do vývoje prototypů vozidla. Očekává se, že předsériový model bude připraven k testování během několika příštích měsíců. Další fází bude dokončení a vyladění plně funkčního prototypu, který bude připraven k předvedení komerčním partnerům a k licenční výrobě.

Předpokládá se, že komerční partneři využijí technologii k výrobě vlastních značkových e-vozidel na základě licence. Zájem již projevili potenciální výrobci z Islandu a Blízkého východu. Předváděcí akce pro tyto a koncové zákazníky se uskuteční ve 2. a 3. čtvrtletí roku 2022 a předpokládané datum zahájení sériové výroby je někdy ve 2. čtvrtletí roku 2023.