Motor nových modelů Mercedes-Benz Unimog U 435 a Mercedes-Benz Unimog U 535 má o celých 40 kW (54 k) vyšší výkon než předchozí vrcholné modely Mercedes-Benz Unimog U 430 a U 530. Zvláštností je řadový šestiválcový motor o výkonu 260 kW (354 k): Točivý moment 1380 Nm – o 180 Nm více než u předchozího modelu - je k dispozici již od 1800 otáček za minutu. Nový motor rovněž splňuje emisní normu Euro 6 E.
Kromě ještě vyššího výkonu přicházejí nové modely Mercedes-Benz Unimog U 435 a U 535 s další optimalizací, které si řidič okamžitě všimne: díky vylepšenému řazení a ovládání spojky se výrazně zlepšila přesnost řazení.
Top model Mercedes-Benz Unimog U 327 s výkonem 200 kW (272 k) bude souběžně nabízen s modelem U 323 s výkonem 170 kW (231 k). Středně těžké Unimogy mají lehčí rám a kratší rozvor, což vede k vysoké manévrovatelnosti a vysokému užitečnému zatížení - nyní také v kombinaci s výkonným motorem.
Hydropneumatické odpružení zadní nápravy je další novinkou modelu Mercedes-Benz Unimog (modelové rok 2021). Systém odpružení je založen na plynových akumulátorech a hydraulických válcích namísto obvyklých vinutých pružin. Tento systém zajišťuje stabilnější chování stroje při jízdě a pomáhá při připojování a odpojování přídavných zařízení.
Nové "komfortní řízení" snižuje síly působící na řízení při nízkých rychlostech a při stání, což je výhodné zejména při práci s těžkými předními přídavnými zařízeními, jako jsou žací stroje nebo při jízdě s velkými pneumatikami. Elektrohydraulický systém pracuje v závislosti na rychlosti a přizpůsobuje se dané jízdní situaci.
Co všechno nabízí Mercedes-Benz Unimog?
Mercedes-Benz Unimog může být nyní vybaven odvětrávaným sedadlem. Kabina nyní splňuje normu ECE-R29/03 (pevnost) a je tedy bezpečnější. Unimog může být v celé EU homologován jako traktor.
Zejména těžký Mercedes-Benz Unimog U 535 ukazuje své silné stránky v oblasti zemědělské techniky. Kromě předního vývodového hřídele a předního závěsu je součástí zemědělské techniky zadní závěs s ovládáním závěsu, ISOBUS, systém kontroly tlaku v pneumatikách tire-control a hydraulika LS.
Mechanický zadní vývodový hřídel lze navíc použít k pohonu výkonných nástrojů, jako je například štěpkovač. Díky výkonnému šestiválcovému motoru je Mercedes-Benz Unimog U 535 rychlým a hospodárným profesionálem v dopravě i při tahání velkých a těžkých přívěsů (maximální celková hmotnost přívěsu 27 tun).
Řidič modelů Mercedes-Benz Unimog 423 až U 535 může volit mezi třemi různými režimy řízení: Normální řízení předními koly, řízení všech kol a tzv. krabí režim.
Na přání je k dispozici plynulá převodovka Easy Drive. Kombinuje výhody hydrostatu s mechanickou manuální převodovkou. Pomocí systému Easy Drive řidič přepíná mezi oběma typy pohonu podle potřeby a při plné rychlosti. Plynulá regulace rychlosti je možná až do 50 km/h. Kromě toho lze s osmistupňovou manuální převodovkou dosáhnout efektivní a úsporné jízdy až do rychlosti 89 km/h.
Systém kontroly tlaku v pneumatikách nabízí pohodlné ovládání pneumatik o rozměrech až 495/70 R24, a to i za jízdy. Tlak v pneumatikách lze nastavit podle příslušných podmínek na displeji: Ať už na tvrdém nebo měkkém povrchu, řidič rozhodne o požadovaném tlaku v pneumatikách pouhým stisknutím tlačítka.
Střídavé řízení VarioPilot nabízí řidiči možnost změny polohy sedadla z levé strany na pravou. Řízení a ovládání probíhá na jedné ze dvou stran vozidla Mercedes-Benz Unimog v závislosti na použití. Kromě toho lze namontovat plně prosklené dveře spolujezdce včetně otočného sedadla, aby se optimalizoval výhled do strany, například při sečení (využití v komunální sféře).