Vedení firmy Claas odpovídalo na dotazy novinářů při příležitosti otevření modernizovaného výrobního závodu ve francouzském Le Mans. Stránka Profi vybrala ty nejzajímavější otázky, na které vedení firmy Claas odpovědělo.
Podle získaných odpovědí Claas přes 10 let zkoumá využití alternativních pohonů – mezi ně patří i elektropohon. Claas by měl brzy představit hybridní pohon. Claas též zkoumá motory na plynový a vodíkový pohon. V příštích 7 letech však žádný vodíkový pohon firma nepředstaví. Důvodem je nižší vyspělost technologie a vysoká cena. Claas zatím technologie testuje a zkoumá jejich výhody.
Claas nevyrábí vlastní motory. Vidí v tom výhodu, že si může kdykoliv vybrat ten nejlepší dostupný motor na trh. „Pokud vyrábíte vlastní motory, musíte použít to, co máte. My ale můžeme našim zákazníkům nabídnout převodovku naší výroby a spojit ji s nejlepším dostupným motorem na trhu,“ uvedl Martin von Hoyningen-Huene z firmy Claas. Další výhodou je, že Claas může rychle reagovat na trendy – může si celkem rychle vybrat nějaký druh alternativního pohonu. Kdyby motory vyráběl, tak rychle by reagovat nemohl.
Böck dále uvedl, že autonomní traktor AgXeed se nebude v Le Mans vyrábět. Zdůraznil také, že ve společnosti, která vyvíjí tohoto robota, má Claas jen menšinový podíl. Společně však vyvíjí technologie. Pokud robot přijde na trh, bude jej Claas nabízet přes svoji obchodní síť.
Claas také potvrdil, že vyvíjí novou generaci systému autonomního řízení. Zdůraznil však, že systém není určen pro autonomní traktory. Nové asistenční systémy budou integrovány do systému CEMOS. Tímto systémem jsou vybaveny traktory Claas. Firma nepočítá, že by v příštích letech přišla na trh s vlastním robotem. Claas rovněž prozradil, že přemýšlí o nasazení převodovek Cmatic u větších traktorů.