Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Fendt 1167 Vario MT se řadí na úplný vrchol, dvoupásové traktory přijíždí v omlazené podobě

Zveřejněno: 24. 8. 2020

Německý výrobce zemědělské techniky Fendt nyní expanduje v Severní Americe uvedením pěti nových produktů na tamní trhy. Pro Severní Ameriku je poprvé k dispozici ucelená řada traktorů Fendt. Kromě nové generace dvoupásového traktoru Fendt 1100 Vario MT se představily loňské novinky jako jsou traktory Fendt řady 700 Vario, 300 Vario, 900 Vario MT, sklízecí mlátička IDEAL 10/10T a secí stroj Momentum.

Nová generace dvoupásového traktoru Fendt 1100 Vario MT

Minulý týden v pátek proběhlo on-line představení nejnovějších strojů firmou Fendt. Stroje jsou určeny pro trhy Severní Ameriky. Novinky by se za standardních okolností představily na akci Farm Progress Show, koronavirus ale plány zhatil.

Představeny byly traktory Fendt řady 700 Vario, 300 Vario a 900 Vario MT, které jsou dostupné i na evropském trhu. To stejné můžeme napsat také o sklízecí mlátičce IDEAL 10/10T. Představil se i secí stroj Momentum, který je dostupný pouze v Americe. Pro Evropana bylo nejzajímavější představení nové generace dvoupásového traktoru Fendt 1100 Vario MT, který nejspíše zavítá i na evropský trh – stávající generace je k dispozici i na českém trhu.

Zajímavostí u traktorů Fendt 700 Vario je integrovaná platforma FendtONE, která funguje v kabině řidiče i v kanceláři nebo dokonce kdekoli na mobilním zařízení. S FendtONE mohou uživatelé naplánovat svou práci v terénu kdekoli na počítači nebo chytrém zařízení a následně bezdrátově přenést do traktoru. Interiér kabiny nese změny v oblasti ovládání a zobrazování údajů.

U traktorů Fendt 300 Vario je zase zajímavostí inovativní systémem dynamického navyšování výkonu. Když je potřeba, inovativní koncept navyšování výkonu DynamicPerformance (DP) u modelu Fendt 314 Vario zvýší výkon o deset koní. Systém není vázán na rychlost jízdy ani na jiné zvláštní provozní údaje, funguje totiž čistě dynamicky. Výkon si nejčastěji berou různé dílčí komponenty traktoru, jako je vývodová hřídel, hydraulika, ventilátory nebo klimatizace. Systém detekuje, kdy některé komponenty potřebují více energie, a pak poskytuje vyšší výkon prostřednictvím inteligentního řízení. Systém je speciálně navržen pro stacionární provoz traktoru, jako je například stání se zapnutým vývodovým hřídelem. Proto je traktor vhodný zejména pro farmy, které potřebují kompaktnější, lehčí a agilní traktor a zároveň chtějí v případě nutnosti splnit i vyšší nároky na výkon.

Nejvýkonnější sklízecí mlátička Fendt IDEAL 10/10T nabízí maximální výkon 790 koní. Osazena je novým motorem MAN o zdvihovém objemu 16,2 litrů plnící evropskou emisní normu Stage V. Fendt IDEAL 10 je vybaven novým čistícím systémem a separátorem Dual Helix. Výrobce uvádí, že toto ústrojí zvyšuje průchodnost a zajišťuje nejvyšší kvalitou zrna s minimálními ztrátami. Fendt IDEAL 10 je zároveň první standardní sklízecí mlátičkou v Evropě, kterou je možné řídit bez volantu. Řízení se místo volantu provádí přes joystick (pohybem doprava/doleva), který je umístěn na levé opěrce. Standardní joystick na pravé ovládací loketní opěrce zůstává, stejně jako další standardní ovládání stroje.

A nyní k hlavní novince. Traktory Fendt 1100 Vario MT dostaly stejný design jako současná generace traktorů modelové řady 900 Vario a 1000 Vario. Čtyři modely nabídnou výkon motoru od 611 do 673 koní. Top model 1167 Vario MT je podle firmy Fendt největším dvoupásovým traktorem na trhu, který nabízí výkon 673 koní. Výkon mu dodává šestiválcový vznětový motor MAN se zdvihovým objemem 16,2 l. Traktory disponují inovativní řiditelnou konzolí v zadním závěsu, která vylepšuje řízení a jízdu při otáčení se širokozáběrovými stroji na zpracování půdy a setí. Víc informací k novince sděleno nebylo.

Přehled modelů
Přehled modelů

Charakteristikou u dvoupásových traktorů Fendt je podvozek Mobil Trac System (MTS). Rám MTS má robustní podélnou konstrukci s pryžovými pásy, jež jsou poháněny trakčním záběrem namísto ozubenými koly a hnacím ozubením. Zadní kola s velkým průměrem přenáší síly na pásy přes velkou plochu opásání. Přední vodicí kola napínají pásy tím, že je přitlačují ke svému vnitřnímu povrchu. Tlak vyvíjený na vodicí kola vytvářejí hydraulický válec a tlakový zásobník tak, aby bylo zajištěno napnutí odvalovacího pásu. Podvozek také disponuje pohodlným pružným uložením a vodicími koly s kyvným zavěšením.

Fotografie novinek z videa, které se prezentovalo v rámci on-line představení produktů Fendt pro Severní Ameriku.