Na mezinárodním zemědělském veletrhu Agritechnica 2019 v Hannoveru představí divize MAN Engines poprvé svůj nový 16,2litrový dieselový motor pro zemědělské stroje. Jedná se o nejvýkonnější šestiválcový motor, jaký kdy vyvinula společnost MAN Engines pro zemědělské stroje. Motor byl navržen speciálně pro terénní činnosti vyžadující nejvyšší úroveň výkonu. Tento motor nabízí zdaleka největší výkon v této kategorii pro zemědělské činnosti, díky čemuž je ideální pro použití v těžkých zemědělských strojích s velkými výkyvy zatížení – typické pro velké sklízecí mlátičky a sklízecí řezačky.
MAN zatím nikde neuvádí výkon tohoto motoru. Lze ale předpokládat, že se jedná o stejný motor, který je nyní nově k dispozici u nové generace sklízecí mlátičky Claas Lexion, která patří zatím mezi nejvýkonnější na světě. Je osazena právě motorem MAN se zdvihovým objemem 16,2 litrů a výkonem 790 koňských sil. Stejný motor by měl též přijít na trh ve sklízecí mlátičce AGCO IDEAL 10 příští rok.
Nová generace motoru je odpovědí na stálé zvyšování výkonů u samojízdných zemědělských strojů. Již nyní nejvýkonnější sklízecí mlátičky dosahují výkonu 790 koňských sil a výkon u samojízdných řezaček přesahuje i 1 000 koňských sil. Tradičními konkurenty MANu jsou Mercedes-Benz, Liebherr, Volvo či John Deere. Posledně jmenovaný výrobce nedávno představil nový motor PowerTech PSS s mírně vyšším zdvihovým objemem 13,6 litrů - i u tohoto motoru bude jasno až na Agritechnice, jaký stroj jej bude využívat.
Nový motor navíc zaplňuje mezeru v ucelené řadě motorů od MANu – mezi šestiválcovým řadovým motorem D3876 se zdvihovým objemem 15,3 l a motorem V12 D2862 se zdvihovým objemem 24,2 l.
Tento motor a další globální inovace si návštěvníci prohlédnou na veletrhu Agritechnica. Výstavní prostor MAN Engines bude měřit více než 200 metrů čtverečních. Na výstavní ploše bude k vidění i devítilitrový dieselový motor D1556, plynový motor E3268 a modulární systém dodatečného zpracování výfukových plynů. Vedle těchto exponátů představí divize MAN Truck & Bus také speciální zemědělský vůz, který prokazuje všestrannost nákladních automobilů v zemědělském sektoru.