Agromex - Největší distributor zemědělské techniky v ČR
Dnes je 27.4. – svátek slaví Jaroslav

Hybridní traktor Steyr Hybrid CVT se blíží sériové výrobě

Zveřejněno: 25. 10. 2023

Na veletrhu Agritechnica 2023 firma Steyr představí hybridní traktor Steyr Hybrid CVT. Traktor obdržel technologie dříve představené v rámci konceptu Steyr Konzept. Traktor se při práci poprvé novinářům představil na Tiskových dnech v Rakousku.

Hybridní traktor Steyr Hybrid CVT se blíží sériové výrobě.

Hybridní traktor Steyr vychází ze současné osvědčené platformy traktoru Steyr CVT 6175 Impuls a zahrnuje mnoho funkcí, které byly dříve předvedeny na hybridním hnacím ústrojí Konzept. Zatímco se však jednalo o vývojové koncepty, Steyr Hybrid CVT je plně funkční traktor, který se blíží sériové výrobě.

Ačkoliv hybridní traktor vychází z traktoru Steyr Impuls CVT 6175 o výkonu 180 koní (jmenovitý výkon), podařilo se dosáhnout vyšší výkonu – 260 koní (max.). Tato kombinace vyššího výkonu v menším traktoru je možná především díky kombinaci hydromechanického pohonu CVT na zadní nápravu a hybridního modulu na přední nápravě, přičemž oba tyto pohony lze kombinovat s inteligentní spojkou 4wd. Přední náprava je také vybavena nově vyvinutým nezávislým odpružením pro větší komfort obsluhy. Funkce E-CVT znamená, že traktor je poháněn čistě hybridně-elektricky při výkonu až 75 kW a nízkých 1 100 ot/min, což zvyšuje komfort při nestálém zatížení vývodovým hřídelem, například při práci s velkými lisy na hranaté balíky, a udržuje rychlost pojezdu prostřednictvím elektrického pohonu bez mechanického spojení s motorem. Rychlejší a citlivější E-Shuttling má za následek o 41 % rychlejší manévrování při nízkých otáčkách motoru a o 15 % nižší spotřebu paliva. Celý systém je modulární a přední nápravu lze umístit i na jiné střední a velké traktorové platformy.

Elektrický pohon traktoru Steyr Hybrid CVT přináší provozovatelům a majitelům další výhody. Systém E-Steering zrychluje přední nápravu při zatáčení v polních rychlostech, aby se zmenšil poloměr otáčení o 15 % a manévrování bylo o 20 % rychlejší, zatímco systém E-Boost poskytuje v případě potřeby dodatečný elektrický výkon, například po zpomalení na křižovatce, po kterém lze opět dosáhnout plné rychlosti jízdy o 25 % rychleji než s konvenčním převodem. To je možné díky technologii superkondenzátorů, která umožňuje ukládat elektrickou energii generovanou traktorem například při jízdě z kopce, aby ji bylo možné použít v případě potřeby.

Systém E-Steering zrychluje přední nápravu při zatáčení v polních rychlostech, aby se zmenšil poloměr otáčení o 15 % a manévrování bylo o 20 % rychlejší.
Systém E-Steering zrychluje přední nápravu při zatáčení v polních rychlostech, aby se zmenšil poloměr otáčení o 15 % a manévrování bylo o 20 % rychlejší.

Díky systému E-Torque Vectoring je točivý moment traktoru Steyr Hybrid CVT směrován na přední nebo zadní kola podle potřeby, čímž vzniká variabilní systém 4wd. Při práci na poli jsou přední kola elektricky poháněna stejnou rychlostí jako zadní kola, což zajišťuje optimální trakci, snižuje spotřebu paliva, opotřebení pneumatik a poškození půdy/plodin prokluzem. To také znamená, že 4wd lze používat na silnici, aniž by docházelo k opotřebení/poškození pneumatik nebo nepohodlí řidiče. Systém E-Braking udržuje konstantní rychlost traktoru při jízdě z kopce a využívá elektrický pohon jako retardér, čímž minimalizuje opotřebení brzd a zvyšuje bezpečnost jízdy.

Systém E-Torque Filling snižuje v průměru o 6 % kolísání rychlosti způsobené tvrdými/měkkými půdními nerovnostmi při práci s půdozpracujícím nářadím. Výsledkem je trvale vyšší rychlost jízdy, což zajišťuje větší pohodlí, přesnost a pracovní rychlost/výkon traktoru Steyr Hybrid CVT.

Režim E-Eco je navržen tak, aby umožnil traktoru pracovat při lehkých pracích a přepravě na nejvyšší možné úrovni účinnosti podle kombinace výkonu elektrického pohonu a pohonu CVT s potenciálem snížit spotřebu paliva o 5 – 10 %. Traktor Steyr Hybrid CVT může také elektricky pohánět kompatibilní nářadí prostřednictvím technologie E-Implement, která poskytuje až 75 kW @ 700 V přes standardní port AEF a pohánět jejich funkce a v případě potřeby i kola.