Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

John Deere 8R 410 je nově k dispozici s převodovkou eAutoPowr. Jaké výhody přináší?

Zveřejněno: 5. 3. 2022

Světově první plynulá převodovka s elektromechanickým dělením výkonu je nyní volitelnou variantou u nejsilnějších modelů traktorů John Deere 8R 410. K dispozici je pro všechny tři typy podvozků – kolový John Deere 8R i pásové John Deere 8RT a John Deere 8RX. Jde se o významný krok společnosti John Deere na cestě k elektrifikaci. Vývoj proběhl společně s firmou Joskin. Tuto zcela novou koncepci převodovky včetně e-portu pro pohon nářadí ocenila německá zemědělská společnost DLG na veletrhu AGRITECHNICA 2019 zlatou medailí.

John Deere 8R 410 je nově k dispozici s převodovkou eAutoPowr.

Po mnoha letech výzkumu, vývoje a testování v oblasti elektrifikace našla společnost John Deere funkční odolné řešení a nyní tak může nabídnout převodovku IVT™ ve výkonnostní třídě nad 400 koní. Nejen že je provozně spolehlivější, ale navíc má pozitivní vliv na výkonnost.

V novém konceptu převodovky eAutoPowr jsou kompletně nahrazeny hydraulické komponenty elektrickým pohonem. Dva bezkartáčové elektromotory se prakticky neopotřebovávají a životnost hnacího ústrojí překonává všechny ostatní koncepce, které se v tomto oboru dosud nabízely. Díky tomu došlo i k zjednodušení konstrukce převodovky a je možné provádět vzdálenou technickou diagnostiku v reálném čase.

Převodovka John Deere eAutoPowr.
Převodovka John Deere eAutoPowr.

Elektrický pohon je navržený tak, aby nejen zásoboval energií vlastní převodovku, ale také může poskytnout až 100 kW elektrické energie pro externí nářadí, 480V třífázový střídavý proud s proměnnou frekvencí. První funkční agregaci realizovala společnost John Deere společně s firmou Joskin. Dvě nápravy cisterny na kejdu Joskin jsou poháněny elektricky, takže se hmotnost cisterny využívá k pohonu soupravy. Tím se zvyšuje trakce, snižuje prokluz a zlepšuje řízení v náročných podmínkách.

Traktor John Deere 8R může pracovat v optimálním režimu s menším množstvím balastního závaží nebo lze zvýšit výkonnost díky možnosti práce s širším nářadím na stejném traktoru. Pomocí systému eDrive se aktivuje elektrický pohon, který brání prokluzu kol. Řidič může nastavit hranici prokluzu. Díky tomu může systém podporovat traktor nepřetržitě, nebo jen v určitých situacích, například při jízdě do kopce.

Kromě technických inovací v John Deere nezapomněli ani na jízdní komfort. V už tak tiché kabině řidiče je hladina hluku ještě nižší. Výhodou pro řidiče je také citlivé ovládání rychlosti a lepší akcelerace. Plně elektrický pohon při rychlostech do 5 km/h umožňuje jemnou a velmi plynulou regulaci.