Nová průkopnická technologie vodíkových motorů je poprvé použita v odvozeném motoru Kohler Direct Injection Hydrogen 2504 TCR, který využívá výhod konvenční architektury spalovacího motoru, ale nahrazuje naftu vodíkem. Toto nové řešení motoru zachovává stejnou instalaci ve stroji, rozměry, hřídele a výkon jako konvenční dieselové motory, přičemž využívá bezuhlíkové řešení.
Společnost Kohler Engines investuje do řady inovativních technologií pro zvýšení energetické účinnosti, pečlivě přizpůsobených různým požadavkům strojů. Mezi těmito řešeními se jako všestranné ekologické energetické palivo s rychle se rozvíjející technologií objevil vodík. Vodík, který je známý svým širokým rozsahem hořlavosti je příslibem čistšího alternativního paliva pro spalovací motory.
Vodík hraje klíčovou roli při snižování emisí a skleníkových plynů díky své schopnosti poskytovat čistou a vysoce účinnou energii. Nejvýraznější vlastností vodíku jako paliva je jeho přirozená schopnost vyrábět energii spalováním bez vzniku oxidu uhličitého (CO2). To znamená, že vodík jako palivo umožňuje nulovou uhlíkovou stopu spalovacích motorů.
Vodíkový spalovací motor Kohler Direct Injection Hydrogen je navržen pro širokou škálu aplikací. Závazek společnosti Kohler Engine poskytovat výrobcům OEM pohodlné řešení je patrný z toho, že nebudou nutné žádné zásadní změny v motorovém prostoru, protože toto řešení vyhovuje současným rozměrům kompaktních vznětových motorů.