Modelová řada kolových kloubových nakladačů Claas Torion střední třídy doposud zahrnovala tři modely, které nyní doplnil Claas Torion 1511 P. Písmeno "P" je označením výkonnějšího pohonu, který zkvalitňuje jízdní dynamiku. Vedle toho nový Claas Torion nabízí vyšší výkon motoru a vyšší točivý moment. Jde tedy o model uplatnitelný zejména při práci s rozhrnovacími vidlemi a manipulaci s balíky slámy.
Claas Torion má větší výkon motoru a účinnější převodovku
Šestiválcový motor DPS o objemu 6,8 l splňující parametry stanovené emisní normou Stage V dosahuje maximálního točivého momentu 900 Nm při 1 600 ot/min a jmenovitého výkonu 168 kW/228 k, což je přesně o 40 k více než u modelu Claas Torion 1511. Claas Torion 1511 P navíc pracuje efektivně za pomocí funkce DYNAMIC COOLING, která upravuje otáčky ventilátoru – od 100 do 1050 ot/min – podle potřeby chlazení. Časový interval pro reverzaci ventilátoru, který je součástí standardní výbavy, lze nastavit v ovládacím terminálu.
Velká nádrž na naftu o objemu 310 l pojme dostatek paliva pro pokrytí provozu za dlouhých pracovních dní. Motor uložený napříč v zadní části stroje Claas Torion umožňuje snadný přístup pro údržbu a zčásti pokrývá potřebu přídavného závaží.
Větší olejové čerpadlo převodovky VARIPOWER umožňuje stroji Claas Torion dosáhnout maximální pojezdové rychlosti při tichých a úsporných 1800 otáčkách za minutu. Při rychlých manipulačních pracích těží nový Claas Torion 1511 P také z nízké provozní hmotnosti (62 kg/hp), která je o 300 kg nižší než u modelu Claas Torion 1511, což přináší příznivý poměr výkonu a hmotnosti. Převodovka VARIPOWER má tři jízdní rozsahy, díky čemuž si obsluha může být vždy jista optimálním nastavením převodového poměru. VARIPOWER nabízí, jak při jízdě vpřed, tak i vzad, totožný jízdní výkon a při brzdění snižuje opotřebení brzd a pneumatik.
Velká kola o rozměru až 750/65 R26 a nápravy se samosvornými diferenciály zabezpečují trakci i v obtížných podmínkách. Nastavení blatníků na předních kolech lze plynule měnit – směrem dovnitř až o 10 cm –, aby byl zachován optimální výhled na vnější okraje předních kol při práci v silážní jámě a bylo zabráněno potenciálnímu poškození blatníků. Zadní část nakladače Claas Torion lze opatřit robustní ochranou proti nárazu.
I nový Claas Torion 1511 P může být vybaven výložníkem s kinematikou P nebo Z s volitelným tlumením vibrací včetně čtyř provozních režimů. Volit lze i automatické funkce, jako je programovatelný návrat lžíce SMART LOADING nebo omezovač výšky zdvihu a spouštění, které usnadňují manipulaci a zvyšují výkon. Nakladač Claas Torion lze ovládat pomocí joysticku nebo multifunkčních pák. Na přání je možné jej vybavit vážicím zařízením.
Maximální dostupný průtok hydraulického systému modelu Claas Torion 1511 P je plných 228 l/min – o 58 l/min více než tomu bylo u jeho předchůdce, a sice modelu Claas Torion 1511.
Zadní část nakladače Claas Torion lze opatřit různými druhy závěsných systémů včetně k80 a vzduchovým brzdovým systémem.
Novinky u dalších modelů Claas Torion
Také další modely Claas Torion střední řady – 1177, 1410 a 1511 – budou moci být od roku 2022 volitelně doplňovány o další prvky výbavy a funkce. Jednou z hlavních novinek je volitelné řízení joystickem, které lze použít místo volantu. V kabině bude také nový ovládací panel v pravé loketní opěrce. Zmenšení dozná poloměr zakřivení předního skla, aby byl zajištěn nezkreslený výhled. Systém dynamického řízení bude stále k dispozici jako volitelná výbava.
Na přání budou nově k dispozici také: nový integrovaný a vysoce přesný systém vážení a systém kontroly tlaku v pneumatikách – oboje přístupné z ovládacího terminálu. Na přání bude možné dodat výfukové potrubí z nerezové oceli.
Na střechu kabiny stroje Claas Torion půjde za příplatek namontovat až 10 pracovních LED světel. Pro zvýšení bezpečnosti při couvání bude k dispozici různá výbava, například zadní kamera, akustická signalizace a blikající světla (halogenová nebo LED).